گویانیوز: چهارشنبه ٧ ژانویه ٢٠١۵ مردان مسلح نقاب دار وارد دفتر هفته شارلی ابدو در پاریس شدند و در پی تیراندازی دست کم ۱۲ نفر از این میان چهار کاریکاتوریست نام‌دار فرانسه شارب، کابو، ویلنوسکی و تینوس را کشتند. به گفته شاهدان و پلیس این کشتار به شکل اعدام انجام شده است، مهاجمان به هنگام جلسه هیات تحریره وارد ساختمان شده و پیش از کشتن روزنامه‌نگاران از آن‌ها خواسته بودند خود را معرفی کنند.

گزارش‌گران بدون مرز این حمله مرگبار و تکان دهنده را به دفتر هفته نامه شارلی ابدو محکوم می‌کند. «ما با خانواده و نزدیکان قربانیان تسلیت می‌گوییم و با آنها همدردیم»

کریستف دولوار دبیر اول گزارش‌گران بدون مرز که در نخستین دقایق حمله در محل حاضر شده بود، اعلام کرد: حمله با سلاح سنگین به رسانه‌ها همان نوع خشونتی است که ما در عراق و سومالی و یا پاکستان می‌بینیم. آیا چنین حمله‌ای را در پاریس را تصور می‌کردیم؟ کابوسی است که به واقعیت تبدیل شد. paris-reportersاین حمله روز سیاهی در تاریخ فرانسه است.

منابع بسیاری تأیید کرده‌اند که مردان نقاب‌دار مسلح به کلاشنیکف و راکت‌انداز در ساعت یازده و نیم به دفتر هفته‌نامه طنز شارلی ابدو که در منطقه یازدهم پاریس است حمله کردند. مهاجمان پس از حمله و کشتن بیش از ۱۲ نفر از این میان دو پلیس و تعدادی از همکاران هفته‌نامه، موفق شدند در آتش‌باری با پلیس فرار کنند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پس از این حمله در محل حاضر شد. وی این حمله را «بربرمنشی استثنایی» خواند و اضافه کرد «هیچ اقدام بربرمنشانه‌ای هیچ‌گاه نمی‌تواند آزادی رسانه‌ها را محدود کند.» رئیس جمهور فرانسه در پی این حمله طرح حفاظت از اقدام‌ها تروریستی را به مرحله اعلام خطر فوق‌العاده افزایش داد.

هفته نامه شارلی ابدو در پی تهدیدهای بسیار از حفاظت پلیس بهرمند شده بود. این دومین حمله به دفتر این مجله است. در سال ٢٠١١ مهاجمانی با بمب آتش زا به دفتر مجله حمله کرده بودند.