ژورنال علمی روانپزشکی آمریکا مقاله ای در مورد رابطه مصرف روغن ماهی در پیشگیری و درمان بیماریهای مغز و اعصاب منتشر نموده که بار دیگر نقش اسیدهای چرب امگا۳ را در بهزیستی و سلامتی بدن، مخصوصاً مغز و اعصاب ثابت می کند. در این بررسی حدود ۸۰ بیمار مبتلا به نوعی بیماری روانی به نام Psychosis را به دو دسته تقسیم کرده به گروهی مقداری روغن ماهی داده و گروه دیگر را از مصرف روغن ماهی منع کردند. این بررسی که به مدت ۱۲ هفته به طول انجامیده نشان می دهد آن دسته ای  که زیر پوشش روغن ماهی قرار داشتند به طور چشمگیری بهبود یافته و یا حرکت بیماری در آنها کاهش یافته، در حالی که این تغییرات در دسته دوم که روغن ماهی مصرف نمی کردند دیده نشده است.

محتویات موجود در روغن ماهی که مهمترین آنها همان اسیدهای چرب امگا۳ هستند می توانند سبب پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماریها مانند بیماریهای قلب و عروق گردند. همچنین در مصرف روغن ماهی نباید زیاده روی کرد و بهتر است با مشورت پزشک روغن ماهی مصرف شود، زیرا رقیق کننده خون است و در افرادی که ناهنجاری خونی دارند ممکن است دردسرهائی مانند خونریزی داخلی و زیر جلدی به وجود آید.

ویتامین B3 و کلسترل خون

نیاسین یا ویتامین B3 ویتامینی است محلول در آب و در غذاهائی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز، غذاهای دریائی، شیر و تخم مرغ و سبزیجات وجود دارد. این ویتامین در متابولیسم یا سوخت و ساز انرژی در بدن و رشد اندامهای بدن نقش دارد. مقدار مورد نیاز روزانه این ویتامین در خانم ها حدود ۱۴ میلی گرم و در آقایان ۱۹ میلی گرم توصیه شده است. کمبود این ویتامین سبب بروز اسهال، زخم دهان و بیماری پلاگرا می شود. مصرف زیاد آن عوارضی مانند گر گرفتن، صدمات کبد، بالا رفتن قند خون و اسید اوریک دارد. قبلاً نقش ویتامین B3در کاهش کلسترول بد خون پیشنهاد شده بود، ولی اخیراً طی مطالعه علمی جالبی مشخص گردیده که این ویتامین می تواند به شدت کلسترول خون را پائین آورده و در مقایسه با داروهای شیمیائی موجود در بازار برای این منظور موثرتر، ارزانتر و بی خطرتر است. در این بررسی نیاسین با نوعی داروی شیمیائی معروفی که برای پائین آوردن کلسترول بد خون به کار می رود و هر کپسول آن حدود ۴ دلار ارزش دارد مقایسه گردیده و نتایج آن تعجب آور است. قیمت یک کپسول نیاسین کمتر از ۷ سنت می باشد که در مقایسه با داروی شیمیائی مورد بحث مبلغی است ناچیز.  در اینجا باید اشاره شود که درصدی از مردم پس از مصرف نیاسین به عارضه گر گرفتن و نوعی عکس العمل مثل آلرژی دچار می شوند. به همین جهت برای اطمینان خاطر که چنین عارضه ای پیش نیاید بهتر است از نیاسین بدون گر گرفتن یا No Flush که در بازار موجود است، استفاده شود.

لابد سئوال می کنید که اگر با خوردن نوعی ویتامین طبیعی می توان کلسترول خون را تقلیل داد پس چرا شخص مجبور به خوردن داروهای شیمیائی می شود که هم بسیار گران است و هم عوارض جانبی زیادی مانند درد مفاصل و درد ماهیچه ها و غیره به وجود می آورد. پاسخ این است که کارتل های داروئی در حال حاضر بسیاری از وزارت خانه های بهداری و بهداشت دنیا را زیر کنترل خود دارند و نمی گذارند داروهای طبیعی و بی خطر وارد بازار شوند و یا توصیه گردند. داروهای شیمیائی پائین آورنده کلسترول خون یکی از صدها نمونه ای است که در دنیا وجود دارد و به علت قدرت و نفوذ فوق العاده کارتل های داروئی کاری مهم نمی توان کرد مگر اینکه مردم به تدریج به خواص مواد طبیعی پی برند و از مصرف مواد شیمیائی زیانبار دوری کنند. اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید از تارنمایwww.vitacost.com  به دست آورید.

حاملگی پس از تشخیص سرطان سینه

در طب سنتی بسیاری از کشورهای دنیا باردار شدن پس از ابتلاء به بعضی از بیماریهای مزمن را سبب طولانی تر شدن عمر بیماران می دانند که عملکرد و نقش هورمونها ممکن است در این زمینه موثر باشند.

در کنفرانس سرطان سینه در بارسلونا (اسپانیا) نتایج بررسی دنباله داری که برروی بیشتر از ۲۰ هزار نفر زن مبتلا به سرطان سینه انجام گرفته بود معلوم گردید که خانم های جوانی که پس  از تشخیص سرطان سینه باردار می شوند ۴۳ در صد کمتر از دیگران به مرگ و میر زودرس دچار می شوند. به عبارت دیگر طول عمر زنانی که سرطان سینه دارند و حامله می شوند طولانی تر از آن دسته از خانم هائی است که سرطان دارند ولی باردار نمی شوند و این به دو علت اصلی است. اول اینکه هورمون استروژن در بدن زنان باردار عملکرد متفاوتی خواهد داشت و از بروز مجدد سرطان سینه جلوگیری خواهد کرد و در ثانی بدن زن باردار آنتی بادی های مختلفی را تدارک می بیند که در پیشگیری سرطان نقش دارد. این یکی از بزرگترین پروژه های تحقیقاتی در این زمینه است که نتایج ۱۴ مطالعه علمی را خلاصه می کند.

منیزیوم قدرت حافظه را افزایش می دهد

دانشمندان چینی طی بررسی علمی دریافتند که مصرف منیزیم سبب افزایش قدرت حافظه شده و در نتیجه از بروز عوارض فراموشی جلوگیری می کند. در افرادی که کمبود دراز مدت منیزیوم دارند در سلولهای مغز و سلسله اعصاب آنها اختلالاتی به وجود می آید و یادگیری در این دسته از مردم به کندی صورت می گیرد. منیزیوم در سبزیجات سبز تیره رنگ، غلات، گوشت مرغ و گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ وجود دارد. این ماده معدنی در استحکام استخوانها نقش دارد و در عملکرد و فعالیت بافت ها و ماهیچه ای بدن موثر می باشد. مقدار مورد نیاز روزانه منیزیوم برای مردان حدود ۲۵۰ میلی گرم و برای زنان ۲۰۰ میلی گرم تخمین زده شده است. کمبود طولانی آن در بدن ضعف و انقباض عضلات بدن را سبب شده و همچنین مشکلاتی در عملکرد ماهیچه های قلب به وجود می آورد. زیادی مصرف منیزیوم سبب بروز اسهال می شود. مصرف منیزیوم مصنوعی باید با مشورت پزشک انجام گیرد تا سبب ناهنجاری های پیچیده نگردد.

بهتر است باور کنید

گوجه فرنگی پخته و محصولات آن و همچنین هندوانه، گریپ فروت قرمزرنگ و تمام میوه های خوش رنگ و پر رنگ حاوی مقدار زیادی لیکوپن نوعی آنتی اکسیدان قوی هستند که در پیشگیری و درمان سرطان پروستات نقش دارند. مصرف حداقل هفته ای ۱۰ نوبت (Serving) آنها توصیه می گردد.

دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net