همین شنبه کنسرت “نیمه ها” در تورنتو

شهروند ـ گروه نیمه ها در سال ۲۰۰۹ در تورنتو توسط بهنام جهانبگلو پایه گذاری شد. او در گفت وگویی با شهروند درباره ی اسم گروه گفته است: در واقع نیمه ها به معنی آدم هایی ست که همدیگر را تکمیل می کنند. مثل یک پازلی که موقعی که در کنار هم قرار می گیرند کامل می شوند و توانایی مان neemeha-Sوقتی در کنار هم قرار می گیریم بیشتر می شود.

اعضای گروه نیمه ها امروزه کمی تغییر کرده و از اعضای اولیه گروه، بهنام و بهروز و ارشیا مانده اند و آراد پیشه گر و بن نایت نیز به آنها اضافه شده اند.

ارشیا، درامر و پرکاشن(سازهای کوبه ای) می نوازد و بهروز جهانبگلو برادر بهنام، خواننده است و پرکاشن می زند. بهنام هم گیتار و پیانو و سه تار می نوازد و خواننده هم هست.

بهنام کار موسیقی را از ایران آغاز کرده. در سال ۱۳۷۹، زمانی که موسیقی پاپ در ایران آزاد شد، با گروه کاج در کاخ سعدآباد کنسرت اجرا کرد.

او در سال ۲۰۰۴ به کانادا آمد و از همان زمان به کار موسیقی ادامه داد و موسیقی را در دانشگاه یورک تحصیل کرد.

اولین آلبوم گروه به نام “کوک” در جولای ۲۰۱۰ منتشر شد. در این آلبوم ۱۲ ترانه است که شعرها تماما از خود بهنام و آهنگ ها هم از او و در همکاری با افراد گروه است. آلبوم بعدی آنها میوه عجیب Strange Fruit به انگلیسی منتشر شد.

بهنام جهانبگلو اکتبر ۲۰۱۰ جایزه شورای مطبوعات قومی را از دست فرماندار انتاریو برای فعالیت های هنری اش دریافت کرد. او با مهسا قاسمی، نوازنده ی برجسته چلو، نیز “کولاید پروجکت” را بنیان گذارد و اولین کنسرت این گروه اکتبر ۲۰۱۴ در تورنتو برگزار شد.

آهنگ چند ملیتی “خونه” کار جدیدی ست از بهنام جهانبگلو. این آهنگ به زبان های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی‌، هندی، فارسی و انگلیسی‌ در مورد تعریف “خونه” ساخته شده است.

نیمه ها تاکنون چندین کنسرت برگزار کرده اند از جمله در Toronto Centre for the Art ، دانشگاه یورک، دانشگاه تورنتو، جشن نوروزی شهروند، همکاری در جشن نوروزی گروه موسیقی نوا، همکاری در Flight with the Cage و …

برای شنیدن آثار این گروه از صفحه ی آنها در فیس بوک دیدن کنید.

نیمه ها ۱۷ ژانویه ۲۰۱۵ ساعت ۹ شب در تورنتو کنسرت دارد.

neemehaمحل کنسرت:

City Playhouse Theatre

۱۰۰۰ New Westminster Dr,

Thornhill, ON L4J 8G3

https://www.facebook.com/neemeha