۱

گزارشات تایید نشده ای از نشست اضطراری دستگاه آفرینش پیرامون آینده کره زمین خبر می دهند. منابع ناآگاه می گویند در پی فرو رفتن کره زمین در منجلاب خشونت، ناامیدی دستگاه آفرینش را فرا گرفته و ذات اقدس احدیت، مشاوران و متخصصان را جهت تصمیم گیری فراخوانده است. گویا برای اولین بار در دوره زمامداری، باریتعالی با انتقادات جدی روبرو شده است. ناظران می گویند یکی از پیامدهای مهم این نشست، تصمیم گیری پیرامون ادامه کار شیطان بوده است. همین گزارشات می افزاید که معاونت سیاسی حقوقی باریتعالی از شیطان خواسته از مقام خود استعفا دهد. خبرهای نرسیده حکایت از آن دارد که شیطان که احساس کرده ممکن است گناه ناکامی های پروردگار در اداره کره زمین به پای نام نبرده نوشته شده و حتی این احتمال وجود دارد که کامیونی شود، زیر بار استعفا نرفته و اعلام کرده که طبق دستور مافوق عمل کرده و از خود هیچ اختیاری ندارد.

world-H4۲

گویا برای اولین با در این نشست یکی از متخصصان که از اهالی جنوب بوده پرسیده: خونه ات آباد کا، این همه پیغمبر سی چی فرستادی کره زمین؟ باریتعالی در جواب گفته: برای رستگاری بشر. همان مشاور دو مرتبه پرسیده: یعنی نمی دونستی رقابت ناسالم کار دست بشر میده کا؟ نماینده حقوقی کردگار پاسخ داده: قرار نبود این رقابت ها ناسالم باشد. همان متخصص در جواب گفته: یعنی نمی شد یک پیغمبر سوئدی، دانمارکی یا ژاپنی بفرستی که اقلا چهار تا اختراع می کرد و ملت ندید ایمان می آورد؟ خو وقتی همه ش از یه منطقه پیغمبر می فرستی و بشر مادر مرده را از مار و اژدها و عقرب جرار و آتش جهنم می ترسونی نتیجه ش همین میشه کا، از همه مهمتر اونهایی که شک داشتن و می خواستن بهت ایمان بیارن شیطون رفته سراغشون و گولشون زده و پشیمون شدن.

وزیر کشاورزی باریتعالی نیز پاسخ داده: طبق تحقیقات مرکز زمین شناسی ما، منطقه فوق یکی از حاصلخیزترین جاها برای رشد و نمو پیغمبر بوده است. به طوری که در یک فاصله زمانی حدود یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر دراین منطقه به عمل آمده. در اینجا یک متخصص با پررویی گفته: در این صورت باید به تحقیقات شما شک کرد چون حاصل کار تعریفی ندارد! یکی دیگر از مشاوران گفته: با اینهمه فرمان های ضد و نقیضی که فرستاده اید توقع دارید بشر به رستگاری برسد!؟ همین مشاور اضافه کرده: یکجا می گویید هرکس را دلمان بخواهد رستگار خواهیم کرد و به بهشت خواهیم فرستاد، بلافاصله می گویید بر دل های کافران قفل زده ایم و اینان عمرا رستگار نخواهند شد چون ما اراده فرموده ایم، خوب پس تقصیر بشر فلک زده چیست؟ متخصص دیگری نیز به تندی انتقاد کرده که وقتی دستور می دهید کافران را بکشید و به اشد مجازات برسانید نباید انتظار داشته باشید کره زمین گل و بلبل شود!

۳

از خبرهایی که از این نشست به بیرون درز کرده، چنین بر می آید که از نحوه خلقت بشر نیز انتقاد شده و یکی از ایرادات جدی متخصصان خودشیرینی باریتعالی در اعطای قوه ناطقه و عقل کل به بشر بوده است. و گفته شده که اگر بشر سخن نمی گفت و عقل نمی داشت اینهمه گرفتاری پیدا نمی کرد، اما مهمترین انتقادی که گویا جلسه را به تشنج کشانده و باعث شده عده ای از ملائکه با چوب و چماق به ناطق حمله کنند، از سوی یک متخصص امور سکسی دستگاه آفرینش عنوان شده است و ایشان برای اولین بار فاش کرده که به هنگام خلقت به باریتعالی توصیه کرده که بشر را یک پایه خلق کند تا خودبخود تولید مثل نماید. در غیر اینصورت جنس نر این موجود نیز مانند بقیه حیوانات قوی تر خواهد بود و هر بلایی دلش خواست بر سر جفت خود خواهد آورد. این متخصص همچنین فاش کرده که حتی به پروردگار هشدار داده که حالا نمی خواهید بشر را تک پایه خلق کنید اقلا غریزه جنسی وی را طوری تنظیم کنید که مثل حیوانات فقط در فصل بخصوصی به جفتگیری بپردازد. متخصص فوق افزوده جناب کردگار نه تنها به هشدارهای امنیتی وی توجهی نکرده، بلکه حتی برای تحریک به تولید مثل بیشتر و رونق بازار، به بشر وعده حوریان نارپستان نیز داده، وعده ای که اکنون به یکی از معضلات اساسی در کره زمین تبدیل شده و عنقریب است که کره زمین را به نابودی بکشاند. می گویند پس از این سخنان کار به درگیری کشیده و خبرنگاران و تماشاچیان را از محل جلسه بیرون کرده اند و کسی نمی داند نتیجه کار چه بوده است.

۴

شایعاتی برسر زبانهاست که تصمیمات مهمی در جلسه کذایی گرفته شده است. منجمله تغییر در برنامه زمان بلعیده شدن کره زمین توسط خورشید و اکثر شرکت کنندگان متفق القول بوده اند که به جای ده میلیون سال دیگر کره زمین هرچه زودتر توسط خورشید بلعیده شود خالی از فایده نخواهد بود، چراکه ادامه حیات کره خاکی امنیت منظومه شمسی را به خطر خواهند انداخت. خبرهایی نیز به بیرون درز کرده که هنوز توسط هیچ منبعی تایید نشده. منجمله خودکشی شیطان با خوردن داروی نظافت در حمام. و ناپدید شدن متخصص امور سکسی. همچنین طرح برخی از مشاوران مبنی بر فرستادن پیغمبر فیلسوف نیز مورد قبول قرار نگرفته و گفته شده خیلی ترسناک خواهد بود اگر روزی همه ساکنان کره زمین فیلسوف شوند!

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com