تهمینه میلانی به دادسرا احضار شد

Tahmineh-Milaniخبرگزاری هرانا – تهمینه میلانی؛ کارگردان سینمایی ایران؛ به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا؛ تهمینه میلانی گفت: احضاریه‌ای به دست من رسیده که باید ظرف مدت ۳ روز خودم را به دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنم.

وی ادامه داد: دلیل این احضاریه انتشار فیلمنامه «شهرزاد زن هزار و یک شب» اعلام شده که توسط انتشارات کتابسرا منتشر شده است.

میلانی ادامه داد: این کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده و تمام مراحل قانونی را برای انتشار طی کرده است و در تابستان سال ۹۳ منتشر شده است.

کارگردان آتش بس ۲ افزود: اتهامی که در این احضاریه مطرح شده است تبلیغ علیه نظام در متن فیلمنامه شهرزاد زن هزار و یک شب است.

میلانی با اشاره به اینکه این اتهام تعجب ناشر کتاب و گروهی از اهالی ادبیات را به دنبال داشته است؛ افزود: شهرزاد زن هزار و یک شب یک داستان حماسی است که ماجرای بانویی را نقل می‌کند که چگونه با درایت، خرد و هنر به مقابله با خشونت و خونریزی می‌پردازد.

 

ممانعت از برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت در تهران

خبرگزاری هرانا – در روز پایانی هفته وحدت ماموران امنیتی مانع برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت به امامت مولانا عبدالحمید در منطقه پونک تهران (نماز خانه مرکزی اهل سنت تهران) شدند.

Molavi-Abdolhamidبه گزارش هرانا و به نقل از کمپین فعالین بلوچ، ماموران امنیتی صبح امروز جمعه ۱۹ دی با بستن ورودی‌های خیابان منتهی به نماز خانه پونک اهل سنت در تهران از ورود نمازگزاران به این نمازخانه و برگزاری نماز جمعه ممانعت کردند.

در همین زمینه دکتر جلال جلالی‌زاده نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ساکن در تهران گفت: خود بنده وقتی برای ادای نماز جمعه به نماز خانه پونک رفتم متوجه شدم که همه ورودی‌ها منتهی به نمازخانه بسته شده و وقتی به یکی از متولیان نمازخانه زنگ زدم به من گفت: که از دیشب ماموران امنیتی به ما تماس گرفته و گفته‌اند که حق برگزاری نماز جمعه این هفته را ندارید.

نماینده سابق سنندج در مجلس افزود: ماموران امنیتی علت ممانعت را انتشار پیامک‌های بین مردم در رابطه با برگزاری نماز جمعه اهل سنت با تعبیر «ستاد برگزاری نماز جمعه اهل سنت تهران» عنوان کرده‌اند که از ماموران امنیتی آن را «حساسیت برانگیز» خوانده‌اند.

دکتر جلالی‌زاده اما افزود: این مساله نمی‌تواند به عنوان بهانه‌ای برای ممانعت اهل سنت از برگزاری نماز جمعه شود.

وی همچنین افزود: «این اتفاق در زمانی می‌افتد که کنفرانس وحدت اسلامی همچنان در حال برگزاری است و وحدت باید در عمل نشان داده شود نه در لفافه شعار.»

همچنین سایت سحام گزارش کرد؛ مامورین انتظامی و امنیتی از اقامه نماز جمعه توسط مولانا عبدالحمید جلوگیری کردند.

هم‌زمان گزارش‌های رسیده حاکی از تجمع عده‌ای از افراد در قم، با لباس‌های قرمز و سردادن شعارهای اختلاف افکنانه در این تجمع مخابره شده است.

این افراد در هفته وحدت نسبت به مقدسات اهل تسنن بی‌احترامی و دشنام داده‌اند.

نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به برخورد با این تجمع هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی در سخنرانی‌های خود به دفعات صحبت از وحدت و عدم اختلاف میان دو گروه شیعه و سنی می‌کنند، اما در عمل نشانه‌ای از این صحبت‌ها دیده نمی‌شود و اختلاف میان شیعیان با سنی‌ها را تشدید می‌کنند.

در شرایطی که دوکشور عراق و سوریه در آتش جنگ داخلی میان شیعه و سنی می‌سوزند، به نظر می‌رسد عدم تدبیر در مدیریت جامعه، روز به روز کشور را به سمت بحران‌های داخلی سوق می‌دهد.

پرونده جیسون رضاییان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد

 

خبرگزاری هرانا – دادستان تهران اعلام کرد پرونده جیسون رضائیان با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

به گزارش هرانا به نقل از ایسنا؛ عباس جعفری دولت آبادی عصر روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: بر خلاف ادعاهای برخی مجامع حقوق بشری در خصوص تضییع حقوق مته‌مان در ملاقات با خانواده‌های خود، مادر جیسون رضائیان که اخیرا برای دیدار فرزندش به ایران سفر کرده بود، دو نوبت با نامبرده ملاقات کرد. وی افزود: مادر متهم مذکور هم چنین ملاقات کوتاهی نیز با بازپرس پرونده فرزندش داشت.

این اتفاق در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، وعده همکاری دولت برای حل پرونده اتهامی جیسون رضاییان، خبرنگار واشینگتن‌پست در تهران را داد، اما تاکید کرد که این مسئله به قوه قضاییه ایران ارتباط دارد.

آقای ظریف این اظهارات را روز چهارشنبه ۲۴ دی در ژنو بیان کرد، لحظاتی قبل از آنکه وی با همتای آمریکایی‌اش درباره مناقشه اتمی ایران وارد مذاکره شود.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره وضعیت پرونده جیسون رضاییان اظهار داشت: «دولت ‌‌‌نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا کمکی کرده باشد. این یک مسئله قضایی است.»

وی سپس افزود: «ما ناگزیریم که صبر کنیم تا دستگاه قضایی امور را پیش ببرد، اما در عین حال تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکانش را داریم، کمک کنیم.»

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، جعفری دولت آبادی هم چنین در خصوص موضوع صدور دستور قضایی مبنی بر فیلترینگ برخی نرم افزارهای ارتباطی گفت: دستور دادستانی تهران خطاب به مراجع ذیربط در خصوص فیلتر کردن این قبیل نرم افزار‌ها هم چنان به قوت خود باقی است و دستگاه‌های مربوطه موظف به اجرای دستورات قضایی صادره هستند.

وی ادامه داد: اخیرا برخی سایت‌های خبری مطلبی دایر بر توافق روسای دو قوه قضائیه و مجریه دایر بر مسکوت ماندن موضوع فیلترینگ این نرم افزار‌ها منتشر کرده بودند که این موضوع صحت ندارد.

وی بار دیگر به سایت‌های خبری و رسانه‌های جمعی تذکر داد که از انتشار اخبار خلاف واقع خودداری کنند.

دادستان تهران هم چنین در خصوص انعکاس اظهارات علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در برخی سایت‌های خبری دایر بر اینکه نواری از سخنان رئیس قوه قضائیه در اختیار دارد، اعلام کرد: از آنجایی که دادستانی تهران این موضوع را در دست بررسی و پیگیری دارد از این نماینده مجلس می‌خواهیم که نوار مذکور را برای بررسی و پیگیری صحت ادعاهای خود به دادستانی تهران تحویل دهد.

این در حالی است که اطلاعیه اخیر روابط عمومی قوه قضائیه ادعای علی مطهری را رد کرده است.

پنجمین جلسه دادگاه ۷ شهروند بهایی اهل تبریز برگزار شد

خبرگزاری هرانا – طی روز جاری پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزاد، سیمین، سحر و نسیم بهادری به همراه شبنم عیسی‌خوانی و راشین صابری در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پنجمین جلسهٔ محاکمهٔ شهروندان بهایی تبریز که تابستان گذشته بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بودند، طی روز جاری شنبه ۲۴ دی ماه در دادگاه انقلاب شهر تبریز برگزار شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طی جلسه‌ای که روز جاری برگزار شد فقط سیمین رسولی [مادر خانواده] مورد سئوال و جواب قرار گرفت و جلسه بعدی دادگاه به چهارشنبه هفته بعد موکول شد.»

گفتنی است، از فرزاد، سیمین، سحر و نسیم بهادری به همراه شبنم عیسی‌خوانی و راشین صابری در چهار جلسه گذشته به مدت ۴ ساعت بازجویی در دادگاه به عمل آمده بود.

این شهروندان بهایی در تیر ماه سال جاری با ورود ماموران وزارت اطلاعات به خانه فرزاد بهادری، بازداشت شدند.

ماموران که ۵ مرد و سه زن بودند و حکم جلب این خانواده را داشتند، کتاب‌های مذهبی و سازهای موجود در خانه را نیز توقیف کردند.

لازم به ذکر است پیش از بازداشت آقای بهادری ایشان را به محل کارش بردند و کامپیوترهای محل کار ایشان را نیز توقیف کردند. این خانواده بهایی پس از مدتی با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

اسیدپاشی مردی بر روی همسر سابقش

خبرگزاری هرانا – زن ۵۰ ساله‌ای در فردیس کرج قربانی کینه و انتقام‌گیری همسر سابقش شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا،خواهر قربانی اسیدپاشی درباره این حادثه توضیح داد: روز جمعه گذشته حوالی ساعت ۶ صبح همسر سابق خواهرم که حدود یکسال پیش از وی جدا شده بود، به بهانه ملاقات فرزندش که عمل جراحی بینی داشت به منزل خواهرم رفت.

خواهر این قربانی مدعی شد: وی آب و برق و گاز منزل را قطع و تلفن‌های همراه بچه ها را از آنها گرفته و سپس بر بالین خواهرم رفته و همین که او چشمانش را باز کرده اسید را به صورتش پاشیده است.

او با بیان اینکه همسایه‌ها ابتدا خواهرش را به بیمارستان شهید مدنی کرج رسانده و سپس به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری منتقل کرده‌اند گفت: روز گذشته یک عمل جراحی بر روی خواهرم انجام شده و امروز هم یک عمل جراحی دیگر دارد. پزشکان می‌گویند چشم راست خواهرم تا ۷۰ درصد تخریب شده است. متاسفانه نیمی از صورت، موها، گردن، دست راست، ناحیه سینه و پشت خواهرم معصومه نیز دچار سوختگی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اکنون از همسرسابق خواهرم شکایت کرده‌ایم و ماموران به دنبال او هستند مدعی شد: وی چندین بار با پسر بزرگترش تماس داشته و اظهار ندامت کرده است.