رادیو فردا: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا با برتری ۱-۰ ایران به پایان رسید تا پسران کی‌روش پیش از برگزاری دور سوم، به اتفاق امارات با شش امتیاز راهی دور بعد شوند.

تیم فوتبال ایران در مقابل قطر

تیم فوتبال ایران در مقابل قطر

بحرین و قطر در این گروه از گردونه مسابقات خارج شدند تا دیدار آنها در دور سوم، جنبه تشریفاتی داشته باشد.

این بازی با حضور حدود ۲۳ هزار نفر در ورزشگاه سیدنی برگزار شد که اکثرشان تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند.

در نیمه اول همبازیان جواد نکونام بیش از حریف صاحب فرصت شدند و موقعیت‌های بیشتری داشتند اما موفق به گلزنی نشدند. سردار آزمون، پورعلی گنجی، دژاگه و شجاعی می‌توانستند گل بزنند که ضربات آخر وارد دروازه نشد.

در ابتدای نیمه دوم کرنر ایران در دهانه دروازه به آزمون رسید و ضربه عرضی او بیرون رفت. در ادامه، خطایی که شجاعی لب محوطه جریمه گرفته بود را نکونام نواخت که حاصلی نداشت.

در دقیقه ۵۱ اشتباه سنگربان قطر در شروع مجدد و ناتوانی مدافع چپ قطر در حفظ توپ، باعث شد ایران به گل برسد. تکل تیموریان، سپردن توپ به اشکان، پاس هوشمندانه او به آزمون، چرخش سردار و نشاندن گل درون دروازه قاسم برهان، دروازه‌بانی که یازدهمین سال عضویت در تیم ملی را سپری می‌کند.

پس از این گل بود که تیم ملقب به عنابی‌ها بی محابا یورش آورد. در دقیقه ۵۶ ضربه کاشته قطر را علیرضا حقیقی به کرنر فرستاد. لحظاتی بعد آزمون مصدوم شد و جای خود را به قوچان‌نژاد داد.

خیمه زدن قطر در زمین ایران باعث شد دژآگه چند ضد حمله خطرناک را پایه گذاری کند اما بدن‌های تحلیل رفته بازیکنان ایران، خصوصاً آنهایی که در لیگ داخلی توپ می‌زنند و فقدات سرعت لازم در تیم باعث شد تعداد گل‌ها افزایش نیابد.

حتی قوچان‌نژاد تازه نفس نیز که این اواخر در لیگ کویت بازی نمی‌کرد نیز نا آماده بود و موقعیت‌های خود را از کف داد.

ایرانیهای استرالیا از تیم ملی استقبال شایسته ای کردند

ایرانیهای استرالیا از تیم ملی استقبال شایسته ای کردند

خسرو حیدری در این بازی فرصت یافت تا به جای شجاعی که یک کارت زرد هم داشت وارد میدان شود.

تیموریان در قیاس با جام جهانی کمتر دوندگی می‌کرد و اغلب در جدال‌های تن به تن ناموفق بود. چند پاس‌ اشتباه هم داد و سپس دچار گرفتگی عضله شد، روی زمین افتاد تا جای خودش را به صادقی بدهد. گرچه عنوان بهترین بازیکن زمین نصیب آن دو شد.

ایران با این پیروزی صعودش را به مرحله یک چهارم قطعی کرد اما امارات به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین است. ایران دوشنبه آینده در نبرد سرگروهی با امارات بازی می‌کند. این تیم موفق شده پس از برتری ۴-۱ مقابل قطر، بحرین را هم ۲-۱ مغلوب کند. ایران برای سرگروهی باید امارات را شکست دهد.

در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌ گنجی، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، آندرانیک تیموریان (۸۶- امیرحسین صادقی)، مسعود شجاعی ( ۷۲- خسرو حیدری)، جواد نکونام، اشکان دژاگه و سردار آزمون (۶۱- رضا قوچان‌نژاد) بازی کردند.

تماشاگران ایرانی بعد از پیروزی و با خروج از ورزشگاه در خیابان‌های سیدنی به شادمانی پرداختند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود با تمجید از مهاجم جوان ایران نوشت آزمون در چهار بازی اخیر موفق شده سه گل وارد دروازه حریفان کند.

نکته جالب اینکه پس از گل دقیقه ۸۳ بوسنی و هرزگوین در جام جهانی که توسط آودیجا ورسایویچ زده شد، ایران از چهارم تیر تاکنون دروازه‌اش را بسته نگه داشته. چهار مسابقه در برابر کره جنوبی، عراق، بحرین و قطر بدون گل خورده.

کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی گفت: بازی خوبی پشت سر گذاشتیم و توانستیم به هدفمان برسیم. در نیمه دوم می‌شد گل‌های بیشتری بزنیم اما تحت فشار قرار گرفتیم. این برد را به هواداران ایران در استرالیا و آنهایی که طی ماه‌های گذشته از تیم ملی حمایت کرده‌اند تقدیم می‌کنم.