شهروند – علی شریفیان: روز سه شنبه ۲۷ ژانویه پست کانادا از تمبر یادبود نلسون ماندلا رونمایی کرد. این تمبر در مدرسه Nelson Mandela Park Public School در تورنتو رونمایی شد. برای تهیه این عکس از عکسی استفاده شده که به هنگام اولین سفر ماندلا به سال ۱۹۹۰ از او گرفته شده است. در پسزمینه تمبر پرچم آفریقای جنوبی و مناظری از این کشور دیده می شود.
در سال ۱۹۹۰ زمانی ماندلا به کانادا سفر کرد که پس از ۲۷ سال تازه چهار ماه بود که از زندان آزاد شده بود. در مجموع این شخصیت بزرگ و مشهور تاریخ معاصر سه بار به کانادا سفر کرد. ماندلا گیرنده مدال ویژه افتخار کاناداست و همچنین به وی شهروندی افتخاری کانادا هم اهدا شده است. او کانادا nelson-mandela-stampرا خانه خود، خانه ای دور از خانه اش می خواند.
ماندلا به مدت حدود نیم قرن یکی از مشهورترین و موثرترین چهره های جهان بود. او مشهورترین زندانی جهان بود و پس از آزادی اش رهبر جنبش ضد آپارتاید، ضد نژادپرستی افریقای جنوبی بود. ماندلا بعد از آزادی آفریقای جنوبی اولین رئیس جمهور دموکرات این کشور شد. ماندلا پس از یک بیماری طولانی در دسامبر ۲۰۱۳ در خانه اش در ژوهانسبورگ درگذشت.
تمبر یادبوی که پست کانادا از ماندلا چاپ کرده ۳۲ در ۳۲ میلی متر است و در بسته های ده تایی تهیه شده و از ۳۰ ژانویه برای خرید در دسترس مردم خواهد بود. جان توری که همانند چند مقام رسمی دیگر در این مراسم شرکت داشت، زمان انتشار تمبر ماندلا را بسیار مناسب توصیف کرد چرا که ماه فوریه، ماه تاریخ سیاهپوستان است.