خبرگزاری هرانا – کارخانه لوله و نورد صفا حوالی عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن) در پی ادامه دار شدن اعتراض صنفی بیش از ۱۰۰۰ کارگر این واحد تولیدی تعطیل شد و کارگران اعتصابی که در محل کار تحصن کرده بودند به بیرون از درهای کارخانه هدایت شدند.
به گزارش هرانا به نقل از ایلنا؛ کارخانه لوله و نورد صفا عصر دیروز پس از آن تعطیل اعلام شد که صد‌ها کارگر اعتصابی به صورت همزمان با حدود ۲۶ راننده کامیونی که به عدم پرداخت به موقع دستمزدشان معترض بودند در محوطه این واحد تولیدی تجمع کردند.
کارگران لوله و نورد صفا از روز یکشنبه (۱۲ بهمن) در اعتراض به خودداری کارفرما از پرداخت قسط دوم طلبشان دست از کار کشیده بودند.
بر اساس این گزارش، شورای تأمین ساوه ماه گذشته مصوب کرده بود در روزهای ۲۱ دی، ۱۰ بهمن، ۱۰ اسفند و ۲۵ اسفند مبلغی معادل یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود و روز ۲۸ اسفند نیز عیدی و پاداش کارگران پرداخت navard.safaشود.
این مصوبه روز ۲۰ دی پس از تجمع کارگران در محوطه کارخانه در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه حق بیمه به امضای کارفرما و اعضای شورای تامین رسید.
شورای تامین در عین حال مصوب کرده بود بیش از ۱۶ ماه حق بیمه عقب افتاده کارگران قبل از روز ۲۶ دی پرداخت شود.
اگرچه کارفرما قسط اول مطالبات معوقه کارگران را با یک روز تاخیر در تاریخ ۲۲ دی پرداخت کرد اما حاضر نشد حق بیمه عقب افتاده کارگران را به صورت کامل پرداخت کند و فقط حق بیمه معوقه شهریور و آذر ماه امسال را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد.
حالا پنج روز از موعد پرداخت قسط دوم مطالبات معوقه کارگران می‌گذرد اما کارفرما تاکنون پولی به حساب کارگران واریز نکرده است.
گفتنی است تلاش‌ خبرنگار ایلنا برای تماس با کارفرما و مقام‌های دولتی شهرستان ساوه از جمله فرماندار و رئیس اداره کار به منظور کسب اطلاع بیشتر از وضعیت کارخانه لوله و نورد صفا تا لحظه تنظیم این خبر بی‌نتیجه بوده است.