خبرگزاری هرانا – خانواده سعید متین‌پور «فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار آذربایجانی» از وضعیت جسمی فرزندشان و شرایط قرنطینه زندان زنجان ابراز نگرانی کردند و مسئولان امنیتی را مسئول رسیدگی به وضعیت جسمی وی دانستند.

به گزارش هرانا به نقل از سایت سعید متین‌پور؛ بعد از انتقال اجباری سعید متین‌پور به زنجان در ۶ مهر ۹۳ که بر خلاف میل وی انجام شد، مسئولان امنیتی نسبت به هر گونه اطلاع‌رسانی از وضعیت متین‌پور در زنجان بسیار حساس شده و اعلام کردند که قصد ما از آوردن سعید به زنجان، آزاد کردن وی است که اطلاع‌رسانی‌، مانع این کار خواهد شد. آن‌ها تاکید کردند که اکنون پروندهٔ سعید در دست ماست و هر طور که بخواهیم، می‌توانیم با آن رفتار کنیم.

«سیده علیّه موسوی» مادر سعید متین‌پور، در گفتگو با سایت سعید متین‌پور با بیان مطالب فوق، افزود: «ما طی روز‌ها و هفته‌ها همچنان منتظر آزادی سعید بودیم تا اینکه از دو ماه قبل عفونت لثه‌های سعید شدید‌تر شد و به ناچار باید نزد پزشک متخصص تحت درمان قرار می‌گرفت. ولی متاسفانه علیرغم درخواست‌های سعید و ما، هیچ‌گاه این کار صورت نگرفت و او با داروهای آنتی بیوتیکی که خود ما برایش فرستادیم، تا کنون با عفونت لثه‌ها کنار آمده است. آنان حتی matinpourاجازه درمان در زندان نیز به وی نمی‌دهند.»

سعید متین‌پور فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار که از ۲۰ تیر ۸۸ در زندان اوین به سر می‌برد، در پی پروژه انحلال بند ۳۵۰ (بند سیاسی) زندان اوین، در ۶ مهر ۹۳ به زندان زنجان منتقل شده و از آن روز در قرنطینه این زندان به سر می‌برد. با احتساب ۹ ماه دورهٔ بازداشت وی در سال ۸۶، امسال هفتمین سالی است که وی در زندان است.