در سوگ قربانیان جوان شب هالووین صدها نفر گریستند. روز پنجم نوامبر در مجلس یادبود آتنا عرب سلمانی، در مرکز امام علی صدها نفر از بستگان و  …


شماره ۱۲۰۳ ـ پنجشنبه ۱۳ نوامبر  ۲۰۰۸


 

تورنتواستار: در سوگ قربانیان جوان شب هالووین صدها نفر گریستند. روز پنجم نوامبر در مجلس یادبود آتنا عرب سلمانی، در مرکز امام علی صدها نفر از بستگان و دوستان در فراغش هم صدا با خانواده داغدار عرب سلمانی اشک ریختند و مویه کردند. در مراسم خاکسپاری دختر جوان بیش از ۴۰۰ نفر گرد هم آمدند تا کالبد او را به جایگاه ابدی اش روانه کرده و برای آخرین بار با عزیز از دست رفته خود وداع کنند. وداعی سخت جانسوز و ابدی تا دیار باقی. پدر و برادر جوان با کمری خم، چشمانی اشکبار و دلی لبالب از اندوه همراه تنی چند آتنا را سوار بر مرکب چوبین به دل خاک سرد و تیره سپردند.


 پدر و برادر آتنا امیرسلمانی در مراسم یادبود او

خانم اعظم عرب سلمانی، مادر آتنا به خبرنگاران گفت: «من مادری هستم که بهترین دختر دنیا را از دست داده است. تنها دلیل مهاجرت ما به کانادا، عشق دخترم به فضانوردی بوده و به دلیل اینکه شرایط راهیابی به چنین رشته ای در ایران وجود نداشت، ما به این کشور مهاجرت کردیم.» پدر قربانی نیز به خبرنگاران گفت:«هرگز تصور نمی کردم چنین فاجعه ای در انتظار تنها دخترم باشد».


 

در میان حضار بسیاری از چهره های سرشناس ایرانی از جمله دکتر رضا مریدی دیده می شدند. دکتر مریدی نماینده مجلس انتاریو به همراه گادوین چان عضو شورای شهر ریچموندهیل، در این مراسم حضور داشته و حامل پیام تسلیت دالتون مک گینتی و دولت انتاریو بودند و طی یک سخنرانی کوتاه این پیام را به سمع حضار رساندند.

آتنا عرب سلمانی دانشجوی مهندسی هوافضا از دانشگاه یورک به همراه دوست خود نیلوفر خانوردی زاده، جمعه گذشته بر اثر تصادف با یک جیپ و انفجار اتومبیل، درگذشتند. راننده اتومبیل در شرایط بحرانی در بیمارستان سانی بروک تحت مراقبت های شدید پزشکی است و خانواده او تمایلی ندارند نام او ذکر شود.


 

مادر آتنا در جواب خبرنگاران در باب وقوع حادثه می گوید:«افرادی که شاهد این حادثه بودند گفته اند یک تویوتا کرولا جلوی ماشین دختران می پیچد و راننده ی مزدا برای جلوگیری از وقوع تصادف جهت خود را تغییر می دهد، ولی متاسفانه نمی تواند خودرو را کنترل کند و با یک جیپ برخورد می کند. به دلیل برخورد شدید جیپ با مخزن بنزین مزدا، خودرو منفجر می شود و به آتش کشیده می شود».


 

خانم مهری خانوردی زاده مادر نیلوفر که چند هفته ای است برای دیدار دخترش به کانادا آمده در مراسم خاکسپاری آتنا شرکت کرد. او خبر داد پدر نیلوفر برای مراسم خاکسپاری دخترش از ایران عازم کانادا خواهد شد.

این حادثه کامیونیتی ایرانیان را بار دیگر در هاله ای از غم و اندوه فرو برد. علیرضا غفارزاده دوست قربانیان می گوید:«مردم با گذاشتن گل در محل وقوع حادثه، باغ گل کوچکی درست کرده اند». آیا به جز این مرهمی بر دل های داغدار وجود دارد؟ 

گفتنی ست با آمدن پدر نیلوفر از ایران، مراسم تشییع پیکر و یادبود دومین قربانی این حادثه ی فاجعه آمیز نیز برگزار شد و دکتر رضا مریدی و آقای گودوین چان نیز در این مراسم حضور یافتند و پیام تسلیت نخست وزیر و دولت انتاریو را به خانواده ی مصیبت دیده تسلیم داشتند.