شهروند- علی شریفیان: روز دوشنبه صبح در یک کنفرانس خبری که با شرکت جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال و ایو آدامز نماینده پیشین حزب محافظه کار در اتاوا تشکیل شد، ایو آدامز اعلام کرد از آنجا که دیگر با سیاست ها و شیوه کار حزب محافظه کار موافق نیست و این حزبی نیست که ۲۵ سال پیش به آن پیوسته و به خاطر ایده های پیشروی آن برایش کار کرده است، از آن جدا می شود.

ایو آدامز اعلام کرد حزب لیبرال و جاستین ترودو با مرام کاری و طرح و نقشه هایی که دارند و از همه مهمتر شیوه کارشان با اعضا و نمایندگانش، حزبی است که می تواند برای بهبود زندگی مردم بهتر کار کنند و خاطرنشان کرد با همه

ایو آدامز در کنار جاستین ترودو در کنفرانس مطبوعاتی

ایو آدامز در کنار جاستین ترودو در کنفرانس مطبوعاتی

دشواری که تصمیم گیری برای جدایی از محافظه کاران داشته، اکنون او تصمیم گرفته به لیبرال ها بپیوندد.

ترودو هم ضمن اشاره به سوابق اوا آدامز او را تحسین کرد و اعلام کرد که حزب لیبرال او را به عنوان عضوی از اعضای خود می پذیرد.

از زمان انتشار این خبر نظرات متفاوتی درباره پیوستن ایو آدامز به حزب لیبرال و پذیرفته شدن وی از سوی ترودو در رسانه ها مطرح شده است. ایو آدامز و شریک زندگی اش، دیمیتری سوداس، با حزب محافظه کار کشمکش های زیادی داشته اند. سوداس مدتی مدیر روابط عمومی استفن هارپر بوده و به اتهام کمک غیر قانونی به همسرش برای انتخاب شدن به عنوان کاندیدای حزب محافظه کار در حوزه تازه تاسیس اوکویل نورث ـ برلینگتون انتاریو به وسیله هارپر از حزب و مقام خود اخراج شده است.

ایو ادامز که نماینده حزب محافظه کار از حوزه می سی ساگاساست بر سر کاندیدا شدن در حوزه اوکویل نورث – برلینگتون با مقامات حزب اختلافات زیادی داشته است. گفته شده در اواخر ماه ژانویه مسئولان حزبی رسما به اوا آدامز خبر داده اند که وی نخواهد توانست در جریان انتخاب کاندیدا برای انتخابات ۲۰۱۵ شرکت کند. قانون شکنی دلیل این امر ذکر شده است. اکنون گروهی جدا شدن ایو آدامز و پیوستن وی را به حزب لیبرال منطقی می دانند و گروهی هم آن را فرصت طلبی توصیف کرده اند. از سوی دیگر گروهی هم ترودو و حزب لیبرال را برای پذیرفتن بی مقدمه ایو آدامز مورد انتقاد قرار داده اند. بویژه توماس مولکر از این اقدام ترودو به شدت انتقاد کرده و آن را نادرست خوانده است.