آقای دیوید جانستون در کنار داوطلبانی که مورد تقدیر قرار گرفته اند

آقای دیوید جانستون در کنار داوطلبانی که مورد تقدیر قرار گرفته اند

 

شهروند ـ فرح طاهری: «در سراسر این کشور، من ماهیت سخاوتمندانه کانادایی ها را دیده ام. دیده ام که افراد تأثیرات بزرگی در جوامع خود برجای گذاشته اند. دیده ام که تغییر زمانی رخ می دهد که شفقت بر اعمال ما حاکم باشد.»

این بخشی از سخنان عالیجناب دیوید جانستون، David Johnston فرماندار کل کانادا، در مراسم اهدای جوایز داوطلبان بود که در روز چهارشنبه ۱۱ فوریه ۲۰۱۵ به میزبانی بیمارستان کودکان تورنتو (SickKids) برگزار شد.

طی این مراسم، به ۱۹ تن از داوطلبان برجسته از سراسر کانادا جایزه ای با عنوان Governor General’s Caring Canadian Award اهدا شد و شری (شهرزاد) درویش، وکیل ایرانی ـ کانادایی یکی از

این ۱۹ تن بود که درجوامع خود موجب تغییراتی شده اند.

شری درویش تقدیرنامه اش را از فرماندار کل کانادا دریافت کرد

شری درویش تقدیرنامه اش را از فرماندار کل کانادا دریافت کرد

فرماندار کل کانادا، در ادامه ی سخنانش گفت: «این تغییر مثبت است که ما با اهدای جایزه آن را جشن می گیریم. اینجا افرادی حضور دارند که با دیدن نیاز در جامعه ی خود، اقدام کرده اند. آنها برآورده ساختن نیاز دیگران را در اولویت قرار داده اند بدون اینکه تمایلی به دیده گرفته شدن داشته باشند. این کشور به خاطر از خود گذشتگی آنها قوی تر و بهتر است.»

آقای جانستون ضمن تبریک به دریافت کنندگان جایزه، تأکید کرد، بدون شک شما به انجام کارهای خوبتان در جوامع خود، برای بهبود زندگی اطرافیانتان ادامه خواهید داد.

آقای جانستون اشاره کرد که “هر یک از دریافت کنندگان جایزه یک داستان منحصر به فرد برای گفتن دارد که می تواند الهام بخش دیگران باشد”، پس لازم است که دیگران از این داستان ها مطلع شوند، و ما داستان شری درویش، دریافت کننده ی ایرانی تبار این جایزه را برای شما می گوییم.

شری درویش، ۱۴ سال است در تورنتو به کار وکالت اشتغال دارد. در دانشگاه تورنتو و واترلو و مدرسه حقوق اوزگودهال تحصیل کرده، دو سال در شرکتی خصوصی تجربه دارد و بعد از آن در بخش دادگستری به مدت ده سال در حوزه ی مالیات ها، کار وکالت کرده. در حال حاضر هم در دولت انتاریو در بخش Workers’ Compensation Appeal Tribunal به عنوان قاضی برای افرادی که در محل کار مجروح می شوند و از دولت تقاضای غرامت می کنند، کار می کند.

شری درویش از سپتامبر ۲۰۱۲ یک سری سمینار حقوقی را با یلدا ریاحی و تعدادی دیگر از همکارانش در بنیاد پریا به راه انداخت که در فوریه ۲۰۱۳ منجر به ایجاد کلینیک های رایگان حقوقی شد. در این کلینیک ها، افرادی که نیازمند مشاوره ی حقوقی با یک وکیل به صورت انفرادی بودند، می توانستند با ثبت نام از پیش با وکلای مربوط به همان حوزه ی مورد نیاز دیدار کنند و توصیه های حقوقی دریافت کنند.

پس از آن این کلینیک های حقوقی در سازمان زنان ایرانی انتاریو پی گرفته شد. در آنجا شری درویش همراه با یلدا ریاحی و رز بهرامی و با همراهی Pro Bono Law Ontario این کلینیک را به صورت داوطلبانه می گردانند و زن

و مرد می توانند با تماس با سازمان زنان از این کلینیک های حقوقی بهره مند شوند.

شری درویش از اکتبر ۲۰۱۴ در جریان مجمع عمومی سازمان زنان ایرانی انتاریو، به جمع هیئت مدیره این سازمان پیوست.

از راست یلدا ریاحی، شری درویش، نخست وزیر انتاریو کاتلین وین، رز بهرامی

از راست یلدا ریاحی، شری درویش، نخست وزیر انتاریو کاتلین وین، رز بهرامی

او همچنین سال گذشته جایزه Ontario’s Leading Women Award را از نخست وزیر انتاریو، خانم کاتلین وین دریافت کرد. این جایزه هم برای راه اندازی کلینیک حقوقی رایگان برای جامعه ی ایرانی ـ کانادایی به او و همکارانش رز بهرامی و یلدا ریاحی اهدا شد.

کانادا دو سال دیگر (سال ۲۰۱۷) ۱۵۰ ساله می شود. آقای جانستون در همین رابطه در پایان سخنانش گفت: من نمونه های زیادی دیده ام که افراد پا پیش گذاشته اند و جوامع را رهبری کرده و ما را برای رسیدن به آینده آماده کرده اند. یکی از راه های این کار این است که به برنامه ریزی جشن صد و پنجاهمین سال کانادا یاری رسانید.

فرماندار کل کانادا افزود: می خواهم با طرح یک پرسش شما را ترک کنم. دلتان می خواهد کانادای شما دو سال

دیگر چگونه به نظر بیاید؟ این فرصتی است برای ما برای شکل دادن به کشوری که مایلیم در آینده داشته باشیم. این شانس ما است که به کانادایی ها و به جهان بگوییم که ما به تاریخ و به مردم مان افتخار می کنیم، که ما با یکدیگر همکاری

می

کنیم، که ما به مردم نیازمند کمک می کنیم، که ما دارای روحی سخاوتمند هستیم

در گفت وگوی کوتاهی با شری درویش او ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این جایزه گفت، من بیشتر خوشحالم که این جایزه موجب تشویق دیگر افراد کامیونیتی مان برای کارهای داوطلبانه می شود.

شهروند این موفقیت را به شری درویش و همکارانش در کلینیک حقوقی تبریک می گوید و برای او آرزوی توان بیشتر برای تداوم این خدمات به کامیونیتی دارد.