شهروند- علی شریفیان: چندی پیش، پس از حدود ده هفته همه اتهاماتی که به لوکا روکو ماگنوتا magnottaوارد آمده بود، به اتفاق آرا به وسیله هئیت منصفه ۱۲ نفره دادگاه عالی کبک تایید شد و این مرد ۳۳ ساله محکوم به حبس ابد به علاوه ۱۹سال شد.

این پایان یکی از خوف انگیزترین پرونده های جنایی تاریخ کانادا بود. در اواخر ماه مه ۲۰۱۲ و روزهای اول ماه جون ۲۰۱۲ دوران پر مشغله ای برای ماموران و مقامات مسئول بود.تصمیم گیری درباره چگونگی انتقال ماگنوتا از آلمان به کانادا مشغله آن روزهای مسئولان بود. در نهایت انتقال این متهم قتل پس از دستگیری اش در یک کافه نت در برلین برای مالیات دهندگان ۳۷۶ هزار دلار هزینه برداشت.

آن روزها همه تبادل نظرها بدون هیچ بازتابی در رسانه ها در خفا می گذشت. انتقال ماگنوتا به کانادا از نظر مقام عالی مرتبه ای مانند پیتر مک کی حتی تا حد «منافع ملی» توصیف شده بوده است. اکنون تقریبا تمام مدارک مربوط به سفر این مسافر غیر معمول در دست است که به ۱۷۰۰ سند و ای میل بالغ می شود. در همه حال روز ۱۸ جون که ماگنوتا با یک فروند ایرباس نیروی هوایی کانادا روی باند فرودگاه میرابل بر زمین نشست، مالیات دهندگان ۳۷۶ هزار دلار هزینه آن را داده بودند. خرج هر ساعت استفاده از این هواپیمای نظامی ۲۵ هزار و ۳۷۶ دلار می شود.