bar

شهروند علی شریفیان: بر اساس مقاله پژوهشی که روز دوشنبه در ژورنال انجمن پزشکی کانادایی ها منتشر شده، بنا به نتایجی که پژوهشگران به دست آورده اند دست کم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کانادایی ها شیوه نوشیدن مشروبات الکلی شان به گونه ای است که در تعریف «الکلی» می گنجند. دکتر آن مویر، استاد و پژوهشگر دانشگاه استونی بروک نیویورک و دکتر جان فینی، رئیس یک مرکز تحقیقات پزشکی کالیفرنیا می گویند بر اساس آمارهای به دست آمده زیاده روی در نوشیدن الکل علت اصلی ۷ درصد مرگ و میرها در کاناداست.

شکستن دست و پا، تصادفات خودروها، بسیاری از بیماریها و در صدر آنها بیماریهای کبدی و همینطور یکی از علل خودکشی «الکل» است.

بر اساس تایید کارشناسان زنان می توانند در هفته حداکثر ۱۰ (در زمان حاملگی باید به کلی از مصرف الکل خودداری کنند) و مردان ۱۲ نوشابه الکلی بنوشند تا دچار تبعات گوناگون آن نشوند.

این پژوهشگران توضیح داده اند که پزشکان خانواده و پرستاران کسانی هستند که می توانند تشخیص دهند که بیمارشان با الکل مشکل دارند و اگر چنین تشخیصی دادند باید آنها را به متخصصان ارجاع دهند. دادن آموزش درباره مضرات افراط در نوشیدن الکل و اطلاع رسانی، می تواند به کانادایی ها کمک کند که خود را از مخاطرات الکل دور نگاهدارند.