moore

 

جولیان مور: من عملا کانادایی هستم

 شهروند علی شریفیان: جولیان مور سوپر استار سینما که چندی پیش جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی اش در فیلم «هنوز آلیس» به دست آورد، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جوایز سینمایی کانادا بود. جولیان مور در فیلم نقشه های ستاره ها به کارگردانی دیوید کورننبرگ نقش زنی را بازی می کند که هم بسیار خبیث است و هم روحیه کودکانه ای دارد. جولیان مور گفته است: «من عاشق تورنتو هستم. از سال ۱۹۸۶ برای کار به تورنتو آمده ام. زمان طولانی است. من عملا کانادایی هستم.»

جولیان مور تاکنون بازی های درخشانی در فیلم های زیادی داشته است اما بازیش در فیلم «هنوز آلیس» اولین جایزه اسکار را نصیب او کرد. وی در مورد کارش با دیوید کورننبرگ، کارگردان کانادایی گفت :«این فرصت ارزشمندی بود که توانستم در فیلم نقشه های ستاره ها به کارگردانی این کارگردان مولف بازی کنم و خیلی خوشحال هستم که بخاطر این فیلم باز هم به تورنتو آمده ام.»

جوایز سینمایی کانادا یکشنبه ساعت هشت شب در تورنتو برگزار شد. مراسم اهدای جوایز امسال به صورت زنده و مستقیم از شبکه سی بی سی پخش شد. جولیان مور عمدتا رقیب آن دوروال، بازیگر فیلم مامی بود. دوروال موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد. فیلم مامی علاوه بر جایزه بهترین بازیگر زن سینما، جایزه بهترین فیلمنامه را هم نصیب ذخاویر دولان کرد. این فیلم مجموعا نه جایزه از جوایز سینمایی کانادا را به خود اختصاص داد. برای آگاهی از فهرست برندگان این جوایز می توانید به وب سایت این جوایز مراجعه کنید.