نرم نرمک می رسد اینک بهار

 

شهروند ـ فرح طاهری: هر سال زودتر از هر جای دیگر، نوروز رنگ و بوی خود را در مدرسه ی فارسی تورن لیلی نشان می دهد.

ششم مارچ ۲۰۱۵ جشن نوروز ۱۳۹۴ در سالن ورزشی مدرسه برگزار شد، تنها جایی در مدرسه که امکان گردهمایی بیش از هفتصد تن از بستگان و آشنایان دانش آموزان کلاس های فارسی این مدرسه را دارد.

مدرسه فارسی تورن لی به مدیریت پروانه میثاقی امسال، بیست و چهارمین سال خود را جشن گرفته است.

در مراسم امسال دکتر رضا مریدی نماینده مردم ریچموندهیل و وزیر پژوهش و نوآوری و وزیر آموزش عالی و دانشگاه ها، همچون سال های گذشته شرکت داشت و در سخنان کوتاهی به خانم میثاقی برای ۲۴ سال تداوم و پیگیری اش Nowruz--Farsi-school-Sدر امر آموزش زبان فارسی به کودکان مهاجر ایرانی تبریک گفت.

علاوه بر آن مجید جوهری و علی احساسی، کاندیداهای لیبرال از حوزه های ریچموندهیل و ویلودیل نیز در جشن حضور داشتند.

خانم میثاقی در سخنانش از بهرام پارسی یاد کرد که اولین کلاس های زبان فارسی را در شهر تورنتو راه اندازی کرده بود. آقای پارسی که علیرغم بیماری و کهولت سن در این جشن حضور یافته بود، مورد تشویق حاضران و تقدیر دکتر مریدی و دیگران قرار گرفت.

در این جشن با شعر و موسیقی از نوروز و گل و بهار و هفت سین و چهارشنبه سوری و سیزده بدر یاد شد.

دکلمه ی شعر توسط کودکان کم و سن و سال باعث تحسین حاضران میشد.

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک/ شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک/ آسمان آبی و ابر سپید/ برگهای سبز بید/ عطر نرگس، رقص باد/ نغمه شوق پرستوهای شاد/ خلوت گرم کبوترهای مست / نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار/ خوش به حال چشمه ‌ها و دشتها/ خوش به حال دانه‌ها و سبزه‌ها/ خوش به حال غنچه‌های نیمه‌باز/ خوش به حال دختر میخک که می خندد به ناز/ خوش به حال جام لبریز از شراب/ خوش به حال آفتاب/ ای دل من گرچه در این روزگار/ جامه رنگین نمی‌ پوشی به کام/ باده رنگین نمی ‌بینی به جام/ نقل و سبزه در میان سفره نیست/ جامت از آن می که می ‌باید تهی است
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم/ ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب/ ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار/

گر نکوبی شیشه غم را به سنگ/ هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ

سفره ی زیبای هفت سین هنر دست خانم ها طاهری و دبیر بود. هماهنگ کننده و مسئول برنامه موسیقی آقای اردلان بود که خود پیانو نیز می نواخت و آقای مدیرمسیحایی با تنبک او را همراهی می کرد. دوازده نوجوان کارهای داوطلبانه برگزاری برنامه را برعهده داشتند.

آموزگاران کلاس های فارسی همگی در برگزاری جشن دخیل بودند: خانم ها عطاردی، مشهدی زاده، گلچین، ذاکر، بابائی، شوکت، تاجیک، سقراطی، تهرانی، کاشانی، فتاحی، کلانتری، راسخی، هاشمی، شجری، زند و پگاه بابایی.

گزارش تصویری شهروند گوشه ای از این جشن سراسر رنگ و موسیقی و شادی را نشان می دهد.

آلبوم تصویری این جشن را در فیس بوک شهروند ببینید.