شهروند علی شریفیان: رسانه ها گزارش دادند روز جمعه هفته گذشته بالاخره ویدئویی که گفته می شد مایکل زئف بیبو، قبل از حمله روز ۲۲ اکتبر ضبط کرده، به نمایش درآمد. این ویدئوی کوتاه را که کمتر از یک دقیقه است، بیبو دقایقی پیش از حمله اش به پارلمان با تلفن همراهش در اتوموبیل از خود گرفته است. ویدئو برای نمایندگان پارلمان عضو کمیته امنیت عمومی نمایش داده شد. در این ویدئو بیبو دلایل و علت حمله خود را به پارلمان به طور بسیار خلاصه توضیح داده است. مایکل زئف بیبو گفته است به علت سیاست خارجی کانادا و کشتار مسلمانان دست به این michaelکار می زند.

چند روز پیش از این حمله بی سابقه به پارلمان کانادا، لایحه شرکت نیروی هوایی ارتش کانادا در عملیات بمباران داعش (حکومت اسلامی) در عراق به تصویب رسیده بود. کانادا همچنین در عملیات بمباران لیبی که سبب سقوط معمر قذافی، دیکتاتور این کشور شد، نقش کلیدی ایفا کرده است.

به نمایش گذاشتن این ویدئو بعد از گذشت بیش از چهار ماه به تصمیم باب پلسون، کمیسر پلیس آر سی ام بوده است. روز چهارشنبه اتاوا سیتی زن گزارش داده بود که استفن هارپر گفته است که ویدئو را ندیده است، اما منابع آگاه به رسانه ها گفته اند که نخست وزیر کانادا از محتوی دقیق ویدئو خبر دارد.