Mohammad-Rahimian

آمدن عید و نوروز بدون شک برای بسیاری از ایرانیان بخصوص آنها که کودکی و جوانی خود را در ایران گذرانده اند همراه با حسی نوستالژیک است، یادآوری یک حس خوب، بوی خوب، رنگ های شاد و طعم شیرین، صدای تیک تاک ساعتی که خبر از تحویل سال می دهد، خبر از تمام شدن یک خستگی. در پس تمام طنازی رازآلود نوروز و بهار، پشت تمام قصه های فلسفه ی عید، نوروز، بهانه ای ست برای پایان دادن بی بهانه ی جدایی ها، قهرها و خستگی ها و تازه کردن دیدارها، پایان دادن به دلتنگی برای نگاهی گرم و آغوشی پذیرا.

زمستان را مظهر دلتنگی می دانستیم و خستگی و شنیدن صدای توپی که به نشانه ی آمدن عید می شنیدیم پایان همه ی زمستان های طولانی و تاریک بود.

nowruz-H

سفره هفت سین جشن نوروزی شهروند ، کار هنرمند طراح ناهید شمشیری

معمولا با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، حس بوی عیدی و توپ وکاغذ رنگی، بوی ماهی و یاس، زمستان دلمان بسر می آید و خستگی سال به یک باره رخت بر می بندد. جنب و جوش حاصل از شوق آمدن بهار، بهانه ای بر دلتنگی باغ دلهایمان است و حس افسردگی از کوتاهی روزها و به قول مولانا لطف بهار بشکند رنج خمار باغ را.

در سال جدید، به حفظ آنچه داریم بیشتر بیندیشیم. با هر اندازه توان مالی مطمئن باشیم می توانیم حفاظی از اطمینان، اطراف زندگیمان بکشیم. همانگونه که برای دستیابی به آنچه دوستش داریم نباید به دنبال زمان مناسب باشیم، هرگز در جستجوی شرایط بهتر کاری و درآمد بالاتر و سپس اخذ بیمه نگردیم چرا که زمان بهتر به معنای داشتن وضعیت سلامتی مناسب برای اخذ بیمه نیست.

امروزه تقریبا اکثر افراد می دانند که بیمه بیماری سخت و ناتوانی جسمی یکی از مهمترین و بهترین بیمه هایی است که با درصد بالایی در زندگی هر شخص استفاده خواهد شد و دانش این نیاز، قدم بزرگی در این راه بشمار می آید. بیمه دقیقا در مسیر پستی و بلندی های زندگی در خوشی ها و ناخوشی ها و مواردی که به مشکلات مالی بینجامد قدم بر می دارد و افرادی که آن را اخذ کرده اند با آسایش فکری بیشتری نسبت به سایرین زندگی خواهند کرد.

سال دیگری را آغاز کرده ایم، مانند همه سالهای عمرمان از آنچه پیش روی ما خواهد بود چیزی نمی دانیم. فردا می تواند برای هر یک از ما داستانی داشته باشد. اینکه ما چند سال داریم تفاوتی ندارد، شاید سالی پر از سلامتی داشته و شاید آن را ناگهان از دست بدهیم. طبعا زندگی همه ما به دلیل شرایط و امکانات متفاوت، میزان تحصیلات و نوع شغل، در یک طبقه نبوده و نمی توانیم از درآمد یکسان برخوردار باشیم اما در تمام سطوح زندگی، هر یک مسئولیتها و تعهداتی داریم. یا صاحب خانه ای هستیم و اقساط وام آن را می پردازیم، یا مستاجریم و اجاره می دهیم و به همین شکل، ده ها تعهد به دنبال آن در اندازه های مختلف وجود دارد. اینکه ما در کدام طبقه رفاهی قرار داریم زیاد مهم نیست، بلکه مهم این است که به نگهداری داشته هایمان قبل از وقوع هر اتفاقی فکر کرده باشیم.

همانطور که می بینید احتمال مواجهه با بیماری های سخت و از کارافتادگی، برای افراد بسیار بالاست و این سئوال به قوت خود باقی که در هنگام روبرو شدن با بیماری سخت چه خواهیم کرد؟ در حساب بانکی مان به قدر کافی پول داریم؟ از فامیل قرض خواهیم گرفت؟ از بانک وام می گیریم؟ خانه مان را می فروشیم؟ و یا…..

بیمه ابزاری ارزشمند برای پیشگیری از بیماری ها و همواره ضمن آرامش و آسایش خاطر، پشتیبان مالی است. ریسک و خطرهای اطراف خود را بشناسیم و بیمه را در زمان مناسب با توجه به توان مالی مان تهیه کنیم.

در حالی که آرزومند آرزوهای شما هستیم، از شما دعوت می کنیم تا مانند همیشه در سال جدید همراه ما بوده و با نظراتتان مسیری هموارتر بینمان برقرار سازید. سال نو مبارک!

اقتباس: خانم دکتر واحدی(ایمونولوژیست)

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.