شهروند- علی شریفیان: مسابقات مهم «پان ام» و «پارا پان ام» به ترتیب بین ۱۰ جون تا ۲۶ جولای و ۷ تا ۱۵ اگوست با بودجه دو میلیارد و پانصد میلیون دلار در این دوره در بزرگشهر تورنتو و انتاریو برگزار می شود. در مجموع ۱۵۰۰ کیلومتر از جاده ها و آزادراهها در جریان برگزاری این مسابقات مورد استفاده ورزشکاران و صدها هزار نفری قرار می گیرد که برای شرکت در این مسابقات به تورنتو و انتاریو خواهند آمد.

روز سه شنبه استیو دل دوسا، وزیر حمل و ونقل دولت انتاریو اظهار امیدواری کرد که رانندگان با دنبال کردن طرحی که در جریان مسابقات اجرا می شود بتوانند دست کم ۲۰ درصد از فشردگی ترافیک را کاهش دهند که مقدار تاخیر متوسط که اکنون در کل منطقه حدود ۲۰ دقیقه است به ۵ دقیقه برسد. دل دوسا با آوردن مثال ونکوور در جریان برگزاری مسابقات المپیک و پارا المپیک زمستانی ۲۰۱۰ خاطرنشان کرد که این امر با همکاری مردم ممکن و عملی است.

ونکووری ها در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۰ حدود ۳۰ درصد از بار ترافیک شهرشان کم کردند و این موضوع به ساده شدن و راحتی برگزاری بازیها و رفت و آمد میهمانان کمک فراوان کرد.

پلیس استانی انتاریو خبر داده که بر نیروهای خود برای کاهش ترافیک می افزایدtory-pan-am.

مدیران برگزارکننده این مسابقات سه میلیون و ۵۰۰ هزار بلیت برای بازیها برای فروش دارند که تاکنون ۳۵۰ هزار بلیت به فروش رسیده است. بودجه برگزاری این مسابقات به وسیله دولت انتاریو و دولت شهری تورنتو تامین شده است.