خبرگزاری هرانا: مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده‌ی سرشناس تلویزیون، ۱۲ بهمن ماه سال گذشته بازداشت و همچنان در زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده‌ی سرشناس تلویزیون ۱۲ بهمن سال ۹۳ بازداشت و به انفرادی‌های بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از تحمل حدود یک ماه انفرادی در بند ۲ الف تحت مدیریت سپاه پاسداران، اواسط اسفندماه به بند ۸ سالن ۷ زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت “آقای عزیزی به توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی متهم شده است و قاضی رسیدگی کننده به پرونده ایشان نیز قاضی صلواتی تعیین شده است”. این منبع مطلع افزود “شایان ذکر است که آقای عزیزی مقیم کشور کانادا است و برای دیدار با خانواده‌ی خود به ایران سفر کرده بود که یک ماه پس از بازگشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده استMostafa-Azizi.”

مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه‌ کننده‌ی سابق برنامه‌های تلویزیونی ایرانی است که در دهه‌ی ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ مسابقه‌ی تلاش و مجموعه‌ی تلویزیونی مسافر و راه بی پایان را که از برنامه‌های پربیننده‌ی تلویزیون بودند تهیه کرد.

عزیزی از سال ۱۳۶۵ نویسنده و سردبیر برنامه‌های علمی و آموزشی شبکه سراسری رادیو ایران بود. از سال ۱۳۶۹ به تلویزیون رفت و مدیر واحد انیمیشن کامپیوتری شد. در عین حال مدیریت گروه مهندسی نرم‌افزار صدا و سیما نیز به عهده او بود. تولید برنامه‌های تلویزیونی را در همین سال‌ها آغاز کرد و به عنوان تهیه کننده با تلویزیون هم‌کاری داشت.

عزیزی عضو آسیفای بین‌المللی است و چهار سال مدیرعامل آسیفای ایران (انجمن بین‌المللی سازندگان و دوست‌داران فیلم‌های انیمیشن) بود.

بازتاب خبر دستگیری مصطفی عزیزی

سی بی سی در برنامه ی خبری شبکه ی تلویزیونی خود، با پرستو عزیزی، دختر او، و کانستنس دیلی همسایه اش گفت وگو کرد. کانستنس از روحیات و شوخ طبعی و پر تحرکی مصطفی عزیزی گفت. پرستو عزیزی گفت این خیلی عجیب است که می گویند به ایران بیایید و بعد این گونه مسائل پیش می آید و سیماسحر زرهی روزنامه نگار ایرانی ـ کانادایی در مورد وضعیت نابسامان مسائل قضایی در ایران گفت.

مجله مک لینز نیز با آرش عزیزی، پسر او، گفت وگو کرده است. او گفته است که اعضای خانواده با او ملاقات حضوری و تلفنی داشته اند و حال پدرش خوب است.

یادآوری می شود که کارزاری برای آزادی او در فیس بوک درست شده است. برای دیدن آخرین خبرها در این خصوص می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

Free Mostafa Azizi مصطفی عزیزی را آزاد کنید