شهروند- علی شریفیان: جان برد چهره ی سیاسی مشهور کانادا که به مدت بیست سال در پست های مختلف سیاسی کارکرده است هم اکنون مدتی است که به عنوان مشاور شرکت «بارک گولد» مشغول به کار است.

جان برد که در ماه فوریه بی هیچ مقدمه ای از پست وزارت کابینه دولت محافظه کار فدرال و همینطور نمایندگی مجلس و بطور کلی سیاست کناره گیری کرد هفته گذشته نامزد عضویت در هئیت مدیره شرکت دولتی راه آهن پاسفیک کانادا شده استbaird.

در جلسه ای که در نیمه ماه مه برگزار می شود قرار است اعضای جدید هیئت مدیره شرکت پاسفیک انتخاب و نامشان اعلام شود. پاسفیک در حال حاضر ۱۱ عضو در هیئت مدیره خود دارد که قرار است به ۱۳ نفر افزایش پیدا کنند. حقوق سالانه یک عضو هیئت مدیره این شرکت ۲۳۵ هزار دلار است.

گفتنی است که وزیر و چهره متشخص کابینه و حزب محافظه کار کانادا هم اکنون حقوق بازنشستگی خود را هم که مبلغ کلانی است، دریافت می کند. جان برد پس از انتشار خبرهای مربوط به شغل خود به عنوان مشاور و حالا نامزدی اش برای یک مقام دیگر از طریق توئیتر پیام فرستاده که پیش از پذیرفتن این مشاغل کمیسیون اتیکت کارکنان دولت را در جریان گذاشته و پس از گرفتن موافقت و «چراغ سبز» این کمیسیون این موقعیت های شغلی را پذیرفته است. جان برد ۴۵ سال دارد.