Mohammad-Rahimian

باتوجه به شیوه ی زندگی روزمره، به نظر می رسد نمی توانیم از استرس ها دوری کنیم، اما باید یاد بگیریم که چگونه با آنها روبرو شویم و آرامش خود را در زندگی مدیریت کنیم. نمی توان راهکار مشترکی برای مقابله با استرس ها ارائه نمود و هر فرد بنا بر روش زندگی خود باید راهی را برگزیند.

سیزده توصیه کلی زیر برای کاهش و توقف استرس ها پیشنهاد می شوند:

۱: فرصتی برای استراحت بگذارید به عبارتی گاهی ترمز بزنید! به سینما بروید یا به یک تعطیلی کوتاه آخر هفته بروید.

۲: شبها خوب بخوابید.

۳: از دوستان و فامیلتان گاهی کمک بخواهید تا شما را در کارها کمک کنند.

۴: گاهی در زندگی خود نگاه کنید و سعی کنید مواردی که سبب ایجاد استرس در شما می شوند را شناسایی کرده و از آنها دوری کنید.

۵: فعالیت های فیزیکی ملایم روزانه و مرتب داشته باشید.

۶: از تکنیک های ریلکس شدن مانند تنفس عمیق یا تمرین های کششی استفاده کنید.

۷: صبور باشید. سعی کنید بیش از یک کار در هر زمان را انجام ندهید. به کارهای خود اولویت دهید و البته حفظ سلامتی شما در اولویت است.

۸: یاد بگیرید که در برخی جاها “نه” بگویید.

۹: وقتی برای سرگرمی در زندگی خود بگذارید. گاهی از باغبانی، خیاطی، رقص و ورزش لذت ببرید.

۱۰: گاهی مشکلات خود را برای دوستانتان مطرح کنید. ممکن است ایده ی دوستتان راهگشای مشکل شما باشد.

۱۱: غذای سالم و کافی بخورید.

۱۲: از افراد باتجربه و متخصص برای رفع استرس هایتان کمک بگیرید به عنوان مثال اگر از اضافه وزن خود ناراحت و در استرس هستید از یک متخصص رژیم درمانی مشورت بگیرید.

۱۳: گاهی با دوستانتان فارغ از تجملات گرد هم بیایید، شاد باشید و از انرژی بیکران طبیعت استفاده کنید.

آنچه مهمتر از پول است، سلامتی بدن انسان است. واقعیت این است که ما هر روز پیرتر و فرسوده تر می شویم و اگر سلامت جسمانی نداشته باشیم، نمی توانیم از بقیه عمرمان لذت ببریم. شاید نتوان از ابتلا به بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی ـ روانی در امان ماند، ولی حداقل می توان مانع از بروز گروهی از آنان شد که علت آنها امروزه شناخته شده است.

اگر واقع بین باشیم، بیمه در تمام مراحل زندگی می تواند آرامش بخش بوده و به این طریق بار بزرگ مالی را در اتفاقات پیش بینی نشده از جمله تصادفات، بیماری ها و ناتوانی جسمی بر طرف نماید. اگر تا به حال به آن فکر نکرده ایم امروزکه سلامت هستیم زمان آن است.

توصیه می کنیم به طرح و برنامه ریزی در هر سن و سالی که هستیم، اهمیت دهیم، نه تنها به زمان حال بلکه به آینده، آینده کوتاه مدت و بلند مدت، انتخاب مشاوری مسلط و دلسوز در این خصوص می تواند با توجه به شرایط مالی و اهدافی که به دنبال آن هستیم بهترین انتخاب های ممکن را از نقطه نظر پوشش بیمه و سرمایه گذاری و کاهش مالیات به ما ارایه دهد. تا نباشد دغدغه های مالی بر دیگر نگرانی های عاطفی افزون گردد و چه بسا زندگی را مختل و غیر ممکن سازد.

اقتباس ،خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.