رادیو امریکا: دن کیلدی، یک عضو کنگره آمریکا روز سه شنبه از دولت ایران خواست آمریکایی های ایرانی تبار در زندان را آزاد کند. نماینده ایالت میشیگان در صحن مجلس نمایندگان آمریکا این خواسته را عنوان کرد. آقای کیلدی از اعضای مجلس خواست که نگذارند روزی بدون ذکر نام و شرایط امیر حکمتی، جیسون رضائیان، سعید عابدینی و همچنین باب لوینسون بگذرد.

او گفت «در مرحله ای بسیار مهم از مذاکرات اتمی با ایران هستیم، مذاکراتی که من از آن حمایت می کنم… مذاکراتی که طی آن دولت ما از طریق دیپلماسی توانست چارچوبی برای امن تر کردن جهان تعیین کند. برای اعضای کنگره، خصوصاً اعضایی مانند من که نماینده آمریکایی هایی هستیم که در ایران زندانی هستند، دشوار است که وضعیت این افراد را نادیده بگیریم و خوشبینانه به توافق نگاه کنیم. اگر ایران واقعاً می خواهد به جامعه بین المللی بپیوندد می تواند با آزاد کردن امیر حکمتی و دیگر آمریکایی هایی که بازداشت کرده است، جدیت خود را نشان دهدHekmati

امیر میرزایی حکمتی، حدود سه سال پیش و هنگام دیدار از ایران، بازداشت و به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد. اما دستگاه قضایی ایران بعدا حکم او را به ۱۰ سال زندان کاهش داد. او اتهامات خود را رد کرده است.