Logo-Talee-02

طرح لوگو از مهدی پوریان

شهروند از این پس می‌کوشد با گشایش ستونی تازه هر هفته کتاب‌های تازه منتشر شده در خارج از کشور را به‌ علاقمندان کتاب معرفی کند. در این ستون، کتاب‌ها متناسب درخور اهمیت و محتوای آن‌ها معرفی یا نقد و بررسی می‌شوند.

شهروند امیدوار است با این‌ کار خوانندگان خود را بیش از همیشه به کتاب‌ خواندن و پشتیبانی از نویسندگان و ناشران تشویق کند و در درازمدت فهرستی از کتاب‌های تازه را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

بهترین راه تشویق نویسندگان و ناشران آن است که ما بتوانیم فرهنگ خرید و هدیه دادن‌ کتاب را در میان ایرانیان جایگزین اهدای هدایای از میان رفتنی کنیم.

هدیه دادن کتاب در مناسبت‌هایی مثل سالگرد تولد، نوروز و سال‌ نوی میلادی یکی از بهترین راه‌های گسترش کتاب‌خوانی است. بی‌گمان هر انسان فرهنگ‌دوستی از دریافت کتاب‌های خوب و خواندنی به‌عنوان هدیه بسیار شادمان تر خواهد شد، زیرا بسیاری از هدایایی که ما به مناسبت‌های مختلف به دوستانمان می‌دهیم، ممکن است در عین‌حال که با صرف وقت و پول زیاد تهیه شده باشند، کاربرد مناسبی برای دریافت‌کننده نداشته باشند، اما کتاب، هرچه باشد، جایگاه ویژه‌ای در خانه یک انسان فرهنگ‌دوست دارد.

جواد طالعی همکار دیرینه ما، در پنج سال گذشته به دلیل گرفتاری‌های شغلی زیاد مجبور شده بود همکاری خود را با شهروند موقتا کم کند، اما او اکنون وقت بیشتری دارد و همکاری خود را با شهروند از سر می‌گیرد. او در کنار همکاری‌ در حوزه تهیه و ترجمه گزارش‌های خبری تازه و تحلیل مسائل سیاسی روز، مسئولیت “کتاب‌ هفته‌” را نیز پذیرفته است.

از همه ناشران، نویسندگان، شاعران، مولفان و مترجمان ایرانی درون و بیرون از کشور دعوت می‌کنیم که در صورت انتشار آثار خود، یک نسخه از آن را برای معرفی و نقد و بررسی به نشانی زیر بفرستند:

Javad Talee

Petersbergstr.16

۵۰۳۸۹ Wesseling

Germany

آدرس پست الکترونیکی:

Javadtalee5@gmail.com