سانس ویژه سینمای ایران شنبه ۹ می در سینما کارلتون

 

دومین دوره فستیوال بین المللی فیلم «نسیم شرقی  Eastern Breeze» از روز جمعه ۸ می آغاز و تا روز یکشنبه ۱۰ می در سینما «کارلتون» تورنتو، ادامه خواهد داشت.

eastern-breeze-poster

افتتاحیه جشنواره روز جمعه ساعت ۶ بعدازظهر در سینما کارلتون خواهد بود. پس از نمایش فیلم، مهمانی بزرگ فستیوال در ساعت ۱۰:۳۰ شب در SET ON KING  برپا می شود.

در این دوره از جشنواره که دبیری آن را پویان طباطبایی برعهده دارد، قرار است یک سانس منحصرا به سینمای ایران اختصاص داشته باشد. بر همین اساس روز شنبه ۹ می، ساعت ۳ بعدازظهر، ۷ فیلم ایرانی به نمایش درخواهند آمد.

پس اگر دلتان برای فیلم های ایرانی تنگ شده، به شما پیشنهاد می کنیم تا روز شنبه ۹ ماه می، ساعت ۳ بعدازظهر به سینما «کارلتون» بیایید و به تماشای تازه ترین آثار فیلمسازان جوان ایرانی بنشینید.

در این مجموعه، فیلم «هفت وجه یک منشور – ۷sides of A Cylinder» قرار دارد. این فیلم به تهیه کنندگی هاله انواری، سفر «منشور کوروش» به ایران و پنج موزه مهم آمریکا را از نگاه هفت کارگردان روایت می کند. اولین نمایش جهانی این اثر، در فستیوال بین المللی فیلم «نسیم شرقی» خواهد بود

پویان طباطبایی مدیر جشنواره

پویان طباطبایی مدیر جشنواره

.

استقبال چشمگیر از این اثر تاریخی و نگاه متفاوت هر یک از ملل به آن باعث شد تا «هاله انواری» از هفت کارگردان جوان ایرانی که در ایران، انگلیس و آمریکا زندگی می کنند، دعوت کند تا منشور کوروش را از نگاه خود و رابطه نسل امروز را با این اثر ۲۵۰۰ ساله به تصویر بکشند. حمیدرضا احمدی، نرگس باجقلی، مریم کاشانی، سارا خاکی، اگی ابراهیم بزاز، آرش ساعدی نیا و امیرعلی نوایی از جمله کارگردانانی هستند که در این فیلم با «هاله انواری» همکاری داشتند.

در این میان «امیرعلی نوایی» کارگردان خوش قریحه ای است که پیش از این نیز در فستیوال Eastern Breeze حضور داشت و برنده جایزه ویژه هیات داوران به عنوان «کارگردان خلاق» شد. از او در این دوره فیلم دیگری به نام «مرگ جمشید نوایی» به نمایش در می آید که روایت «امیرعلی نوایی» از مرگ پدرش است.

انیمیشن «رویا» اثر «گلناز مقدم» یکی دیگر از فیلم هایی است که دیدن آن را به علاقمندان انیمیشن توصیه می کنیم. «رویا» روایتگر زندگی پیرمرد تنهایی است که … این انیمیشن در نهمین دوره جشنواره انیمیشن تهران، جایزه طلایی را برای بهترین فیلمنامه ازآن خود کرد.

علاوه براین ۳ اثر، فیلم های  Refill-free(مریم کتان فروش)، زنانه مردانه (فهیمه شرفی)، آن صبح (عباس داوودی)، درخت (سارا شفیع پور) در این سانس به نمایش درمی آیند.

از دیگر برنامه های جشنواره میزگرد سینمایی درباره «اهمیت سینمای شرق» با حضور داوران و مهمانان فستیوال است که روز یکشنبه ۱۰ می، در سالن Hart House واقع در دانشگاه U of T برگزار می شود و برای عموم رایگان است.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین تهیه بلیت می توانید به سایت www.easternbreeze.caمراجعه کنید.