مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از به دست آمدن توافق بین این فدراسیون و سازمان صدا و سیما بر سر حق پخش مسابقات لیگ برتر خبر دادند و عنوان کردند که  …


شماره ۱۲۰۴ ـ پنجشنبه ۲۰ نوامبر  ۲۰۰۸


 

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از به دست آمدن توافق بین این فدراسیون و سازمان صدا و سیما بر سر حق پخش مسابقات لیگ برتر خبر دادند و عنوان کردند که به زودى قرارداد حق پخش بین دو طرف امضا مى شود و نسخه اى از آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد شد.

على کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در این باره به خبرگزارى ایسنا گفت:" براساس همان توافقى که از قبل انجام گرفته بود، به زودى قرارداد سه ساله‌اى میان فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنى منعقد خواهد شد. هنوز این قرارداد منعقد نشده و ما امیدواریم تا پیش از پنجم آذر و اجلاس شانگهاى این کار انجام گیرد تا بتوانیم نسخه‌اى از آن را براى AFC ارسال کنیم."

البته به گفته عزیز محمدى، رئیس سازمان لیگ، قرارداد مالى تنظیم شده یک ساله خواهد بود و نهایتا تا روز سه شنبه، بیست و هشتم آبان ماه ۱۳۸۷ منعقد مى شود.

بر طبق این قرارداد ، صدا و سیما ۱۰ میلیارد تومان به فدراسیون پرداخت خواهد کرد که ۴ میلیارد آن براى حق پخش تلویزیونى و ۶ میلیارد هم از بابت تبلیغات محیطى ورزشگاه هاست.

طبق توافق صورت گرفته بین سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال از این به بعد امتیاز تبلیغات محیطى ورزشگاه ها در اختیار صدا و سیما قرار مى گیرد و صدا وسیما نیز در کنار پرداخت حق پخش مبلغى هم از این بابت به فدراسیون مى پردازد.

از آنجا که تبلیغات محیطى لیگ ۸۸-۸۷ با قراردادى ۶ میلیاردى به صندوق حمایت از پیشکسوتان واگذار شده بود، صدا و سیما با پرداخت این مبلغ به فدراسیون امتیاز تبلیغات محیطى را از صندوق پس خواهد گرفت.

گفتنى است پیش از این مسئولان AFC به فدراسیون فوتبال ایران مهلت داده بودند تا براى اینکه باشگاه هاى ایرانى از حضور در لیگ حرفه اى آسیا محروم نشوند باید بین فدراسیون فوتبال و تلویزیون ایران قرارداد حق پخش امضا شود و تا پنجم آذرماه این قرارداد به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه گردد.