خبرگزاری ایرانشهر: یک کانادایی ایرانی‌تبار که خود را مدیر یک آژانس مدل‌یابی معرفی کرده بود، به اتهام تجاوز جنسی به هفت زن در غرب کانادا محاکمه می‌شود. این فرد در اواسط ماه مارچ ۲۰۱۵ در پی شکایت قربانیان بازداشت شده بود.

این شهروند ایرانی کانادایی که روزنامه ونکوور سان از وی به اسم «نوید – ۲۹ ساله» یاد کرده است،  پس از تحقیقات طولانی پلیس منطقه ریچموند در استان بریتیش کلمبیا به هفت مورد حمله جنسی متهم شده است. پنج نفر از این زنان در زمان آغاز فعالیت‌های مجرمانه نوید (سال ۲۰۰۸) ساکن ریچموند بوده‌اند و دو زن دیگر در سال ۲۰۱۴ مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

پلیس اعلام نکرده چرا تحقیقاتش اینقدر طول کشیده، اما بنا بر گزارش‌ها بعد از عمومی شدن اتهامات اولیه، زنان بیشتری جرات پیدا کردند و علیه نوید شهادت دادند و پرونده بزرگ و بزرگ‌تر شد. به علاوه جستجوی دقیق در کامپیوتر نوید برای کشف هویت قربانیان احتمالی به گفته پلیس عملی زمان‌بر بوده استRapist.

دادگاه اولیه او در ریچموند نوزدهم مارچ و بلافاصله پس از دستگیری وی برگزار شد، اما  احتمال حضور این متهم در مقابل دادگاه عالی کانادا به تازگی تایید شده است. بنا بر اعلام پلیس متهم این پرونده که گاهی اوقات از نام Robert Paeko استفاده کرده است، از طریق شبکه‌های اجتماعی به قربانیانش نزدیک می‌شده و آنها را متقاعد می‌کرده که در ازای دریافت پول و هدیه به دفترش بیایند تا از آنها عکس بگیرد. در جریان همین جلسه‌های عکاسی، او با برخی قربانیان خود، رابطه جنسی برقرار کرده‌است. پلیس کانادا از فهرست و هویت قربانیان اطلاعاتی منتشر نکرده‌است