تقاطع: نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، روز یکشنبه (۲۷ اردیبهشت-۷ می‌) با خانواده و دو فرزند هشت‌ساله‌اش، علی و کیانا، به صورت کابینی، ملاقات کرد. خانم محمدی صبح روز ۱۵ اردیبهشت و بدون اعلام قبلی در حالی برای سپری کردن ادامه‌ی محکومیت شش سال حبسش بازداشت شد که محکومیت وی پیش‌تر در مردادماه ۱۳۹۱ به دلیل وخامت حال ناشی از یک بیماری سیستم عصبی، متوقف مانده بود.

او که از آن زمان، تحت نظر پزشک متخصص اعصاب قرار دارد و داروهای ویژه‌ای برای کنترل بیماری‌اش مصرف می‌کند، در ملاقات روز یکشنبه، گفته که به دلیل عدم تحویل دادن کامل داروهایش از سوی مقامات زندان، حالش بد و به بهداری زندان اوین اعزام شده استnarges-Mohammadi-H5.

چکیده‌ی اظهارات نرگس محمدی و درخواست‌های او در این ملاقات را که در اختیار تقاطع قرار گرفته در ادامه می‌خوانید:

«برای گرفتن دارو‌هایم شش بار به بهداری رفتم. دو مقام زندان (نصیری‌پور و حمیدی) به بند آمدند و گفتند همه دارو‌هایت را بنویس و بنده کامل نوشتم و به‌شان دادم. اما دارو‌هایم را کامل نمی‌دهند. از جمله یکی از داروهای بسیار مهم من را تا امروز ندادند و من دیروز (۲۶ اردیبهشت) حالم بد شد و فشارم به نوسان شدید افتاد تا ۱۵ بالا رفت و پایین به ۱۱ رسید؛ تپش قلب شدید گرفتم و به بهداری اعزام شدم ولی باز دارویم را ندادند. نامه‌ای به دادستان نوشتم و گفتم حق هر اعتراضی را برای خودم محفوظ می‌دانم. نصیری‌پور در این دیدار من را تهدید کرد که “چون خیلی سر و صدا برایت می‌کنند قاضی صلواتی حکم شدیدی خواهد داد”. پزشک متخصص اعصاب اینجا، دارو‌هایم را تغییر داده که من نگرانم و به آن‌ها گفته‌ام که دست به داروهای من نزنید ولی گوش نمی‌دهند. من باید به پزشک خودم، دکتر نوربالا اعزام شوم. در رابطه با عدم دسترسی من به دارو‌هایم که باید با مراجعه فوری به پزشک متخصصم در بیرون زندان تغییر پیدا کند و نه با نظر دکتر زندان، اطلاع‌رسانی کنید. همسرم نامه‌ای به دادستان بنویسد و مسئولیت این نوع بازداشت و این نوع نگهداری را بر گردن او بیندازد. من توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شدم به دروغ به من گفتند این فقط یک نوع گفت‌و‌گو است ولی دروغ گفتند. احضاریه ندادند تا حداقل بچه‌هایم را سر و سامان دهم. اجازه ندادند به برادرم یا مادرشوهرم زنگ بزنم و مطمئن بشوم کسی پیش آن‌ها آمده است و من بار‌ها تقاضای یک تلفن دادم، اما قبول نکردند. من برگه بازداشت را تا الان رویت نکرده‌ام فقط شفاهی اجرای احکام گفت برای اجرای حکم آوردنت. من از آقای روحانی و رییس زندان، درخواست آزادی دارم. بنده نامه پزشکی قانونی دارم.»