بنا به اطلاعیه ی هیأت مدیره کنگره ایرانیان کانادا، مجمع عمومی سالیانه کنگره ایرانیان کانادا ساعت ۲ بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۴ ماه مه ۲۰۱۵ در سالن اجتماعات شهرداری نورت یورک برای تأیید و تصویب صورتجلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۱ ماه مه ۲۰۱۴ ، تأیید و تصویب گزارش مالی سال ۲۰۱۴ و رای گیری برای جایگزینی چهارعضو هیأت مدیره که دوره ماموریت آنان پایان می یابد، برگزار می شود.

براساس این اطلاعیه، شرایط نامزدی برای عضویت در هیات مدیره به استناد اساسنامه کنگره ایرانیان کانادا بشرح زیر است:

الف) عضویت در کنگره ایرانیان کانادا برای حداقل یکسال کامل که زمان آن بلافاصله پیش از تاریخ انتخابات پیش رو محاسبه می گردد.

ب) حداقل ۲۱ سال و یا بیشتر سن داشته باشند.

ج) شهروند کانادا باشند

بالا از راست: بیژن احمدی، سویل ساحل گزین، میترا صفاری، هوشنگ فیروزی، سوده قاسمی پایین: ارسلان کهنمویی پور، آویده مطمئن فر، فاطمه منصوری فر، علی نیکجو

بالا از راست: بیژن احمدی، سویل ساحل گزین، میترا صفاری، هوشنگ فیروزی، سوده قاسمی
پایین: ارسلان کهنمویی پور، آویده مطمئن فر، فاطمه منصوری فر، علی نیکجو

.

د) حداقل (یا در مجموع) ۵ سال در کانادا ساکن بوده باشند.

ه) بایستی دارای سوء پیشینه نباشند.

در این اطلاعیه از علاقمندان به نامزدی در انتخابات خواسته شده بود که تقاضایشان را تا تاریخ ۷ ماه مه ۲۰۱۵ به ایمیل کنگره ارسال نمایند.

افرادی که تا تاریخ ۱۷ ماه مه ۲۰۱۵ به عضویت کنگره درآمده باشند می توانند در انتخابات شرکت کرده و رای دهند.

افرادی که نمی توانند در انتخابات شخصا شرکت کنند، می توانند فرم پراکسی را از سایت کنگره پرینت گرفته و پر کنند و به دوستان خود بدهند تا به نیابت از آنها در کنگره رای دهند. هر فرد تنها می تواند یک پراکسی داشته باشد. همراه با پراکسی یک کارت شناسایی دولتی هم نیاز است. تصویر این کارت می تواند به صورت دیجیتالی از طریق تلفن همراهتان ارائه شود.

اعضایی که نیاز به تمدید حق عضویت دارند، می توانند مبلغ ده دلار حق عضویت را در روز مجمع عمومی پرداخت کنند یا از طریق ایمیل

info@iccongress.ca از طریق الکترونیکی ارسال دارند.

معرفی کاندیداها در سایت کنگره ایرانیان کانادا به انگلیسی قرار داده شده بود.

بیوگرافی فارسی پنج تن از کاندیداها را از خود افراد دریافت کردیم و سه بیوگرافی دیگر را ترجمه کردیم.

معرفی کاندیداها را به ترتیب حروف الفبا در زیر می خوانید:

بیژن احمدی

فعالیت اجتماعی خود را ۸ سال قبل در هیئت مدیره اتحادیه دانشجویان ایرانی‌ دانشگاه تورنتو آغاز کردم. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس مهندسی‌ ساختمان در کنار کار حرفه‌ای فعالیت های داوطلبانه را نیز ادامه دادم. با همکاری تعدادی از خیریه‌های معتبر توانستم چندین کمپین برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه به نفع کودکان نیازمند در ایران و در کانادا برنامه ریزی کنم. در حال حاضر عضو هیئت مدیره بنیاد غیر انتفاعی امید در کانادا هستم. خیریه امید در ایران مراکزی را برای کمک به زنان جوان نیازمند راه اندازی کرده است. از سال ۲۰۰۷ در حزب لیبرال فعال هستم و در هیئت مدیره حزب لیبرال در منطقه ویلودیل به مدت یک سال فعالیت کردم.

با تاسیس کمپین من هم یک ایرانی‌ کانادایی هستم در طول ۱۲ ماه گذشته تلاش کردم قدم مثبتی را برای کنگره بردارم. با کمک داوطلبین کمپین توانستیم حدود ۶۰۰ عضو را برای کنگره ثبت نام کنیم. در طول این کمپین با صدها ایرانی‌ کانادایی در رابطه با کنگره و انتظارت آنان از این سازمان صحبت کردم. انتظاراتی که متأسفانه اکثرا برآورده نشده است. انتظار به کار و فعالیت به جای صدور بیانیه‌های پی‌ در پی‌، انتظار شفافیت و پاسخ گویی، انتظار ارایه خدمات به اقشار مختلف جامعه ایرانی‌ کانادایی: جوانانی که دنبال کار هستند، تازه واردین به کانادا، و یا سالمندانی که در تنهایی‌ و غربت به سر میبرند. بر این عقیده‌ام که برای اینکه کنگره بتواند اکثر انتظارات جامعه را برآورده کند نیاز به کار و تلاش مستمر و مدیریتی توانمند دارد تا بتواند با همیاری اعضا کنگره را به پیش برد. بر همین اساس تصمیم گرفتم که خود را نامزد عضویت در هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا کنم. باور دارم که با تکیه بر تجربه خود در فعالیت‌های اجتماعی و شناخت کنگره می توانم نقش مثبتی در ایجاد تغیرات اساسی‌ در این سازمان ایفا کنم.

سویل ساحل گزین

خانم سویل ساحل گزین یک زن کارآفرین و موفق در حوزه ی بیزنس صادرات و واردات است. او در سال ۱۹۸۸ به کانادا مهاجرت کرد و پس از حضور در چندین مدرسه و دریافت گواهینامه های مختلف، او در زمینه های آموزش کودکان پیش دبستانی، صنایع غذایی و بخش خرده فروشی به کسب و کار پرداخت. او در حال حاضر مالک و مدیر شرکت بازرگانی لوازم خانگی است.

خانم ساحل گزین یکی از کوشندگان علاقمند در کامیونیتی ایرانیان است. او برای چندین سال عضو کنگره ایرانیان کانادا بوده و در کمیته ی فرهنگی کنگره مشارکت داشته است.

میترا صفاری

من، میترا صفاری، دانش آموخته رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان، دارای گواهینامه مدیریت برنامه از انستیتوی بین المللی مدیریت برنامه (PMI)، داراى تجربه بیش از بیست سال در مدیریت برنامه هستم.

من سیزده سال پیش به کانادا مهاجرت کردم و در شرکت مهندسی مشاور در پروژه های حمل و نقل شهرى در تورنتو مشغول به کار هستم.

من علاوه بر زندگى تخصصى، علاقمند به موضوعات مرتبط با صلح، عدالت و حقوق بشر هستم. به عنوان یک کنشگر اجتماعى و سیاسى، ساخت جامعه اى عارى از تبعیض و خشونت از دغدغه ها ى من هست. همواره درگیر فعالیتهاى حقوق بشر و ضد سرکوب بوده ام. مسئولیت برنامه ریزى و هماهنگى برنامه هاى سخنرانى و گفتگو به مناسبتهاى مختلف در جامعه ایرانیان کانادایى در تورنتو را به عهده داشته ام. این برنامه ها شامل روز عشق( ١۴ فوریه)، روز جهانى زن ( ٨ مارچ)، روز جهانى مبارزه با همجنسگرا و ترنس جندر ستیزى (١٧مى). روز جهانى صلح (٢١سپتامبر)، روز جهانى رفع خشونت از زنان (٢۵ نوامبر) و روز حقوق بشر ( ١٠ دسامبر) بوده است.

با سپاس از همه تلاشهایى که تا کنون براى ایجاد و پیشبرد اهداف کنگره ایرانبان کانادایى شده است، من علاقمند کمک به توسعه کنگره به سوى فضایى که جامعه ایرانى در کانادا بتواند از طریق گفتگو ، انتقاد سازنده، احترام به هویتها و عقاید گوناگون، تمرین دموکراسى کند، هستم. اضافه بر این، دوست دارم که مطمئن شوم که صدا و نیازهاى ایرانیان کانادایى که در حاشیه هستند، شنیده شود و کنگره ایرانیان به نیازهاى آنها پاسخ دهد.

هوشنگ فیروزی

من هوشنگ فیروزی هستم. دارای فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه پلی تکنیک تهران. در دوران کاری ام در وطن، افتخار این را داشتم که بخشی از تیم مهندسی توسعه دانشگاه تهران برای ساخت جاده ها در مناطق جنوبی ایران و دیگر پروژه های بزرگ باشم.

من و خانواده ام در سال ۱۹۹۱ به کانادا مهاجرت کردیم. اگرچه نیمه بازنشسته هستم، اما همچنان خودکارفرما هستم و دوست دارم که بخشی از جامعه ی ایرانی ـ کانادایی باشم و کمک کنم تا جامعه مان در کانادا شکوفا شود. من باور دارم که با پیشینه و تجربه ام، می توانم نقش موثری را برای چنین وظیفه ای بازی کنم.

من کوشاگر اجتماعی هستم و از سال ۱۹۹۸ داوطلب یاری به سالمندان ایرانی بوده ام.

 سوده قاسمی

پس از مهاجرت به کانادا در اواخر سال ۲۰۰۴ میلادی، به تحصیلاتم ادامه داده و موفق به اخذ درجه کارشناسی بازرگانی از دانشگاه Laurentian شده و فعال در پی دریافت عنوان حسابدار قسم خورده هستم. تسلط کاملی که به زبانهای فارسی و انگلیسی دارم به من این اجازه را میدهد که بهتر بتوانم با هموطنان ایرانی ـ  کانادایی خود ارتباط برقرار کنم. در کالج Seneca، در دانشکده حسابداری و خدمات مالی به تدریس مشغول بوده و علاوه بر آن به عنوان مشاور و مدیر حسابداری با شرکت معادن کاسل مانتین و بنیاد خیریه خانوادگی بوچان همکاری دارم. در سالهای قبل در شرکت حسابداران قسم خورده مک کارنی و گرین وود کار میکردم که محور فعالیت این شرکت حسابداری عمومی و حسابرسی بود. در حال حاضر موسسه حسابداری و مشاوره ای خود را دارم که به اشخاص و موسسات خدمات ارائه می کند.

من علاقه فراوانی به خدمات اجتماعی دارم و اوقات خود را داوطلبانه بعنوان کارمند ارشد مالی (CFO) در اختیار بخش تورنتوی بنیاد خیریه امید که برای توانبخشی به زنان جوان آسیب دیده در ایران تلاش می کند و همچنین حزب لیبرال در دوره انتخابات استان Ontario و نامزدی فدرال برای ریچموندهیل قرار داده ام.

من علاوه بر اینها بطور جدی در کمپین”من هم یک ایرانی- کانادایی هستم“ فعال هستم. این کمپین کمک می کند که ایرانیان کانادایی بهتر با کنگره ایرانیان کانادا آشنا شده و به آن بپیوندند و بتوانند با قدرت درموضوعاتی که ایرانیان در داخل کانادا با آن مواجه هستند مشارکت کنند. من به شدت طرفدار افزایش و حفاظت از حقوق و آزادی ها و منافع تمام ایرانیان در کانادا بوده و به ایرانیان کانادایی اتحاد جهت بدست آوردن اهداف مشترکمان را توصیه کرده وامیدوارم که در صورت انتخاب شدن به عنوان عضو هیات مدیره کنگره ایرانیـان کانادایـی بتوانـم این اهداف را محقق کنم.

ارسلان کهنمویی پور

من متولد آبادان هستم ولی‌ بیشتر دوران جوانی‌‌ام را در تهران گذراندم. دارای مدرک کارشناسی مهندسی‌ برق از دانشگاه صنعتی شریف و مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان از دانشگاه علامه طباطبائی هستم. در سال ۱۹۹۸ به همراه همسرم کامنوش شهابی به کانادا مهاجرت کردم، تحصیلات خود را در رشته زبان شناسی‌ در دانشگاه تورنتو ادامه دادم و در سال ۲۰۰۴ مدرک دکتری خود را دریافت کردم. در این زمان به هیأت علمی‌ دانشگاه سیراکیوز پیوستم و به مدت شش سال در آنجا مشغول کار بودم. در سال ۲۰۱۰ به هیأت علمی‌ دانشگاه تورنتو پیوستم و هم اکنون در این دانشگاه مشغول به تدریس و تحقیق هستم. کامنوش و من صاحب دو فرزند هستیم: صبا (۱۴ ساله) و سروش (۱۰ ساله).

من همیشه به فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی‌ علاقه‌مند بوده ام. در دانشگاه شریف، یکی‌ از موسسین گروه فیلم بسیار فعال این دانشگاه بودم. در سال ۱۹۹۹، به همراه تنی چند از دوستان، کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو را تاسیس کردیم که همچنان، ۱۵ سال پس از اینکه هیأت مدیره این سازمان را ترک کردیم، از نهادهای موفق شهر تورنتو است. در سال ۲۰۱۰، مدت کوتاهی پس از بازگشتم به کانادا، به عضویت کنگره ایرانیان کانادا در آمدم. در دو سال گذشته بسیار کوشیده‌ام که برخی‌ اصول دمکراتیک چون شفافیت، پاسخگویی و قانونمداری را در این سازمان نهادینه کنم. من از اعضای فعال کمیته سیاست گذاری کنگره بودم و در آنجا چند ده ساعت بر روی تغییرات اساسنامه این نهاد کار مستمر انجام دادیم. در چند ماه اخیر از اعضای اصلی‌ کمپین مستقل “من هم یک ایرانی‌ کانادایی هستم“ بودم و در آنجا به کمک چندین داوطلب موفق شدیم چند صد نفر را به عضویت کنگره درآوریم. در این مقطع، امیدوارم بتوانم به عنوان یک عضو هیأت مدیره و با کمک دیگر اعضای کنگره نهادی مقتدر، مستقل و دمکراتیک بسازیم.

آویده مطمئن فر

در ایران به دنیا آمده‌ام. از دوران کودکی همراه خانواده به بلژیک مهاجرت کرده‌ام و از فوریه ۲۰۰۴ در کانادا زندگی می‌کنم. تحصیلات عالیه ام را در رشته پزشکی و تخصص استوپاتی از دانشکده بلژیکی پزشکی اوستوپایتک به پایان رسانده ام. هم چنین در دانشگاه آزاد بروکسل، در رشته ژورنالیسم تحصیل کرده و از موسسه هنر تورنتو دانشجوی ممتاز با افتخار خواندن خطابه جشن فارغ التحصیلی، فارغ التحصیل شده‌ام.

من هم‌اکنون به عنوان متخصص استوپات در کلینیک خصوصی خود در تورنتو به کار مشغول هستم و از سال ۲۰۱۰ به عنوان یک نویسنده/خبرنگار داوطلبانه در رسانه فارسی زبان رادیو کوچه و سایت خودنویس اطلاعات پزشکی و خبرهای پزشکی اجتماعی را در اختیار هم وطنان و همه فارسی زبان دنیا قرار میدهم. من همچنین برای موسسه Gatestone مقالاتی به زبان انگلیسی می نویسم، و دارای یک وبلاگ در LeMonde.fr به زبان فرانسه هستم. اخیرا نیز از کیهان لندن از من دعوت به هم کاری شده است.

من همواره به عنوان داوطلب برای خدمت به جمعیت های محروم و مهاجران فعال بوده ام و به آفریقا و بلژیک سفر می‌کنم. همچنین با سازمان های متعددی در سراسر دنیا برای کمک‌های پزشکی و خدمات انسان دوستانه فعالانه می‌کوشم.

به زبان های فرانسه، انگلیسی و فارسی تسلط کامل دارم و هم چنین فهم خوبی از زبان های هلندی، اسپانیایی و ایتالیایی دارم.

اگر چه خارج از ایران بزرگ شده‌ام اما همواره به ایرانیان در سراسر دنیا از طریق فعالیت‌های هنری، روزنامه‌نگاری و پزشکی داوطلبانه خدمت کرده‌ام. و در آی سی سی در سال ۲۰۰۴ به عنوان عضو هیئت مدیره به ریاست دکتر فرخ زندی منصوب شده و هم چنین عضو کمیته فرهنگی آن هستم.

مادر یک فرزند ۸ ساله هستم و شمشیر باز در آکادمی شمشیربازان کانادا. نقاشی و نوازندگی ویولن و پیانو نیز برای من لحظاتی برای رشد فردی، سلامت و آرامش روحی به ارمغان می آورد.

فاطمه منصوری فر

دکتر فاطمه منصوری فر در سال ۱۹۹۸ به کانادا مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۲ جواز چشم پزشکی اش را دریافت کرد. پس از تکمیل تحصیلات و دریافت دکترا در رشته ی بینایی سنجی، او جواز کار به عنوان دکتر چشم پزشک را در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد.

در ایران، علاوه بر لیسانس در بینایی سنجی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، فوق لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران دریافت کرد.

دکتر منصوری فر دو دختر دارد که هر دو پزشکان متخصص هستند. او به مسایل جامعه ی ایرانیان در کانادا بسیار علاقمند است و از یاری دادن به کامیونیتی لذت می برد.

دکتر منصوری فر در حال حاضر مدیر کلینیک آریا در تورنتو است.

علی نیک جو

علی نیک جو هستم. در سال ۱۳۳۴ شمسی (۱۹۵۵ میلادی) در شهر سمنان به دنیا آمدم. تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در تهران طی نموده و موفق به اخذ لیسانس مهندسی منابع طبیعی از دانشگاه تهران، دکترای پزشکی از دانشگاه اصفهان و تخصص روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گردیدم. در سال ۲۰۰۵ به کانادا مهاجرت کردم و در کالج کانادائی طب کل نگر Canadian College of Holistic Health به عنوان مدرس مشغول به کار شدم. همزمان در فعالیت های اجتماعی جامعه ی ایرانی شرکت نموده و از طریق برنامه های تلویزیونی و نوشتن مقالات در مطبوعات ایرانی سعی در فرهنگ سازی در جامعه ایرانی کردم. باور دارم هرگونه تغییر و تحولی در جامعه ی ایرانی خارج یا داخل کشور بدون فراهم نمودن زمینه های فرهنگی و تشکل های اجتماعی فراگیر امکان پذیر نمی باشد. باور دارم کنگره ی ایرانیان کانادا (ICC) نهادی است که می تواند منعکس کننده ی خواسته های جامعه ایرانی بوده و پیشاهنگ راهی باشد که منجر به ایرانی آزاد و آباد و مترقی گردد. در این مسیر آماده ام توانائیها و دانش خود را از طریق ICC در اختیار جامعه ایرانی قرار دهم.