۱

جناب جیسون کنی وزیر سابق مهاجرت و شهروندی، و وزیر فعلی دفاع در دولت اصولگرای هارـ پر، هنگامی که به سمت وزیر مهاجرت و شهروندی انتخاب شد، معتقد به استفاده از سیستم مهاجرت ایده آل بود. سیستمی با حصار امنیتی قوی و دروازه ای باز. و این گونه شد که حصار امنیتی قوی با مشاهده گونی های پر از دلار امثال خاوری دست و پایشان شل شد و خاوری و حجهِّ الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری و الباقی سنگربانان، یالله گویان با پای راست وارد دروازه شدند. و از آنجایی که اصولگرایان در همه جای جهان نسبت فامیلی با یکدیگر دارند و جناب جیسون کنی نیز که گویا با مهدوی کنی از پدر جدا و از مادر سواست، به روی مبارک خویش نمی آورد که حصار امنیتی فقط مخصوص پناهنده های یک لاقبا و نانخورهایی است که نانشان در سرزمین آبا اجدادی آجر شده؛ نه امثال خاوری که قرار است اصولگرایان کانادایی از قِبِل اش نان بخورند

عالیجناب جیسون کنی در بازدید از مرکز کامیونیتی جعفری

عالیجناب جیسون کنی در بازدید از مرکز کامیونیتی جعفری

.

جناب جیسون خان آه و ناله سر داده که بعله خیلی زور دارد در کانادای آزاد برای دیکتاتوری چون خمینی بزرگداشت بگیرند. و چون اصولگرایان اصولا کم حافظه تشریف دارند یادش می رود که اگر جناب “ظفر بنگاش” که امروز با دلارهای اهدایی محمدحسن اختری معاون امور بین‏الملل دفتر مقام معظم رهبری، برای قائد اعظم روح الله راحل ارواحنا فداش، بزرگداشت برگزار می کنند، هر دویشان از سولاخ جر خورده حصار امنیتی اداره مهاجرت جناب جیسون خان عبور کرده اند. البته خاوری می داند که پاچه گرفتن های جیسون کنی برای رنگ کردن دانشمندان فیس بوکی است والا در کانادای آزاد که مهد دیمقراضی است کسی جرات ندارد بگوید: خاوری جان بالای چشت ابروست.

۲

شاید خاوری را بتوان یکی از بدشانس ترین اختلاس گران معاصر نامید. چون اکثر اختلاس گران راست راست می گردند و ترفیع می گیرند و به علو درجات نظام می رسند، اما خاوری مجبور می شود در نبود امنیت دلارهایش را بردارد و دور از خانه و کاشانه و در سایه دولت استفان هارپر و در کنار جوی جدول حل کند. چرا که در اوج جنگ سرد و بکش بکش تبدیل به لقمه ی گلوگیری شد که ممکن بود احمدی نژاد را خفه کند، اما وقتی کارد به استخوان رسید، استفراغش کرد. به قول یکی، بدشانسی بزرگ خاوری افتادن در تنور رسانه ها بود. و فقط زمانی توانست جان سالم به در ببرد که رهبری با درایت شد که فتیله را پایین بکشد! و دیگران چون از چشم رسانه دور ماندند با فراغ بال از دروازه باز اداره مهاجرت عبور کرده و مورد عنایت دولت معدلت پرور کانادا قرار گرفتند

رونمایی از ترجمه فارسی کتاب ظفر بنگاش در سالن صدا و سیما با حضور علی اکبر صالحی وزیر خارجه وقت

رونمایی از ترجمه فارسی کتاب ظفر بنگاش در سالن صدا و سیما با حضور علی اکبر صالحی وزیر خارجه وقت

.

بنا به گزارش رسانه های داخل، کارخانه آونگان تولید کننده دکل های برق و نبشی های ساختمانی در سال ۱٣۵٣ توسط دولت تاسیس شد. به گزارش یکی از کارگران کارخانه همه چیز به خوبی پیش می رفته تا اینکه بحث خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ در دولت احمدی نژاد پیش آمد. و طی یک روند غیر قانونی و در طول یک روز و با قیمت هر سهام ۱۰۰۰۰ ریال در روندی نامعمول به تاریخ ۲٨ مهر۱٣٨٣ در بازار بورس به آقای مجتبی جعفری فرزند سی و دو سه ساله غلامعباس جعفری (غلامعباس جعفری از دوستان نزدیک پدر احمدی نژاد بوده) فروخته می شود. و قرارداد فروش در تاریخ ۱۱/٨/۱٣٨٣ با شرط ۴۰% نقد و ۶۰% اقساط ٣۶ ماهه منعقد می گردد. علیرغم اینکه کارشناسان دادگستری در مرداد ماه همان سال قیمت پایه سهام کارخانه را ۱۷۰۹۱ ریال تعیین کرده بودند. نحوه واگذاری و قیمت گذاری سهام کارخانه چنان سروصدایی بپا می کند که مجلس نیز برای رفع تکلیف وارد ماجرا می شود. عباس رجایی نماینده اراک در گفتگو با خبرگزاری فارس می گوید: در پی تحقیق و تفحص مجلس از نحوه واگذاری کارخانه آونگان اراک به بخش خصوصی، دیوان محاسبات یکی از مراکزی بود که به صورت مکتوب احراز تخلف در نحوه واگذاری این کارخانه را تایید کرده است. نهایتا کارخانه به قیمت ۱۲ میلیارد تومان آن هم به صورت وام بانکی به مجتبی جعفری واگذار می شود. درحالی که به گفته آقای نورمحل عضو شورای کارخانه، این کارخانه در زمان واگذاری حدود ۱۵ هزار نبشی به ارزش ۲۷ میلیارد تومان و بالغ بر ده هزار تن شمش در انبار داشته است که با احتساب ارزش زمین ۱۱ هکتاری به همراه دستگاه ها و ماشین آلات و ساختمان مرکزی در تهران و خانه های مسکونی، ارزش آن بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده. حالا بماند که کارخانه ورشکسته شده و بنابرگزارش خبرگزاری ایلنا تجمع کارگران مقابل در بهارستان به خاک و خون کشیده می شود و نهایتا کارگران پس از ماه ها بی حقوقی به زندان فرستاده می شوند. چرا که آقای مجتبی جعفری در اسرع وقت از سفارت کانادا تقاضای مهاجرت نموده و با توجه به عنایت خاص دولت کانادا در جذب سرمایه های بی پدر، درکمتر از شش ماه به شهر تورنتو مهاجرت می نماید و با خرید خانه مجللی در منطقه با کلاس و مورد علاقه ایرانی ها یانگ و ۱۶، بی دردسر به تجارت با چین مشغول گشته و کارگران گرسنه و بی پناه را به امان خدا رها می کند (لینک چند گزارش درباره کارخانه برق آونگان)

جلسه مجمع جهانی اهل بیت به ریاست حجت الاسلام محمدحسن اختبری رئیس مجمع

جلسه مجمع جهانی اهل بیت به ریاست حجت الاسلام محمدحسن اختبری رئیس مجمع

۳

وقتی سان گروال گزارشگر تورنتو استار در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۰ پرده از راز مرکز مطالعات ایران شناسی در خیابان شپرد شرقی که به گفته گزارشگر به قیمت ٨۲۷ هزار دلار به صورت نقدی و با پول سفارت ایران خریداری شده بود برداشت، ایرانیان کانادا متوجه شدند برخی اساتید دانشگاه ایرانی در شهر تورنتو با فاضل لاریجانی (برادران لاری جانی های معروف) به چه کاری مشغولند. جالب اینکه خانمی به نام دوستی که گویا مدیر مسئول این مرکز می باشد به گزارشگر تورنتو استار می گوید” از سفارت پول دریافت می کنیم اما نه به طور مرتب”. همین اساتید که در گذشته نیز عاشق کارهای عام المنفعه بوده اند و به عشق وطن دست رد به سینه هیچکس نمی زنند، با راه اندازی کنفرانسی در سال ۲۰۰٨ تحت نام ایران شناسی(کنفرانسی که به دلیل حمایت های بی دریغ از مابهتران، ایران فروشی نام گرفت) و با دعوت از اکبر اعتماد مسئول انرژی هسته ای در زمان شاه، که فریاد زد”من از انرژی هسته ای جمهوری اسلامی دفاع می کنم چون مثل ناموس ماست”! نشان دادند که وقتی انرژی هسته ای ناموسی می شود می توان آنرا مقدس شمرد و در تورنتو نیز با کمک لاری “جانی” ها برایش عبادتگاه ساخت.

۴

می گویند شخصی را یک زمان و در یک خیابان به عروسی و عزا دعوت کردند. و آن با بصیرت به میان دو مجلس رفت با دست راست سینه زد و با دست چپ بشکن. غرب شیطان است اما مقامات جمهوری اسلامی در عین لعنت فرستادن به غرب از هیچ کوششی جهت رفت و آمد به آنجا و ریخت و پاش و دریافت اقامت و پاسپورت کشورهای غربی دریغ نمی کنند. تا جایی که به گزارش تابناک بیش از ۴۰۰ تن از فرزندان مقامات بلند پایه نظام که در غرب تحصیل کرده و می کنند حاضر به بازگشت به وطن نیستند. گویا فقط فرزندان مقامات پایه کوتاه نظام اند که با گران شدن دلار مجبور به بازگشتند. یکی از اینان فرزند آیت الله مصباح یزدی معروف به ابول ارتجاع است. حجت الاسلام علی مصباح یزدی در سال ۱۳۳۹ در شهر مقدس قم متولد شد. ایشان که فرزند بزرگوار علامه مصباح یزدی از فقیهان زمان حاضر هستند در سال ۱۳۵۳ وارد حوزه علمیه قم شد و تا ۱۳۶۹ دروس مقدمات، سطح و خارج را گذراند. از سال ۱۳۶۰ در کنار دروس حوزوی، در دوره های ویژه آموزشی مؤسسه “در راه حق” تحت اشراف پدر عزیزوار حضرت مصباح یزدی و با عنوان معارف اسلامی و علوم انسانی شرکت کرد و سپس در بنیاد فرهنگی باقر العلوم(ع) در رشته روان شناسی ادامه تحصیل دادali-mesbah.

دکتر علی مصباح یزدی در سال ۱۳۷۴ دوره کارشناسی ارشد فلسفه تطبیقی را با نوشتن پایان نامه ای در باب مقایسه رویکرد ملاصدرا و معرفت بشری، در دانشگاه مک گیل کانادا به پایان رسانید و در سال ۱۳۸۲ با دفاع از رساله‌ای در نقد دیدگاه یورگن هابرماس درباره دین و عقلانیت، دکترای خود را در فلسفه دین از همان دانشگاه دریافت کرد (مک گیل مونترال، از معتبرترین دانشگاههای کاناداست که شهریه آن فوق العاده گران است). دلیل مخالفت شدید اصولگرایان مجلس با جعفر توفیقی، گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم این بود که در دوران سرپرستی خود بر این وزارتخانه، بورس بسیاری از آقازاده ها را قطع کرده بود. شنیده شد که مخالفت ها از جانب مقاماتی بوده که فرزندان شان در انگلیس و کانادا اقامت دارند و زندگی می کنند. و مصباح یزدی هر ساله ظاهرا به خاطر دیدار از پسر و در واقع برای جلسات مذهبی به خرج مجمع جهانی تفریب مذاهب به این کشور سفر می کند.

۵

یکی از پرسابقه ترین و مایه دارترین موسسات جمهوری اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت است که عینهو مک دونالد در اکثر کشورهای دنیا شعبه دارد. حتی در کشورهایی مثل کانادا که رابطه سیاسی با نظام اسلامی ندارند. شیعه آنلاین می نویسد: به دلیل وضعیت خاص مجمع جهانی اهل بیت، کمتر کسی از بودجه این نهاد عریض و طویل اطلاع دارد. البته بودجه رسمی اش را کسی نمی داند اما بودجه اسمی این نهاد در دولت تدبیر و امید ۳۳ میلیارد تومان لحاظ شده به اضافه بودجه موسسه دوقلویش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ۲۴میلیارد که رویهم می شود ۵۷ میلیارد تومان ناقابل. اما رئیس مجمع جهانی اهل بیت کسی نیست جز حجه الاسلام و المسلمین محمدحسین اختری که در سوابقش آمده: سه بار زندانی شدن در رژیم سابق ـ حضور در جلسات شورای مرکزی حزب‏الله لبنان! و حمایت‏های گسترده از این جنبش.

مسئولیت‏ها: مسئول سازمان عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ـ امام جمعه سمنان ـ معاون پارلمانی وزارت جهاد سازندگی ـ مدیر رادیو عربی صدای جمهوری اسلامی ایران ـ سفیر ایران در سوریه (۱۲ سال) ـ معاون امور بین‏الملل دفتر مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت. و با این سوابق درخشان توانسته در سایه دولت اسکناس طلب استفان هارپر و عنایت وزیر مهاجرت آن زمان جیسون کنی اقامت کانادا را دریافت کند.

نامبرده از تامین کنندگان مالی بسیاری از جلسات همانند بزرگداشت خمینی و اغلب جشن های مذهبی و سیاسی و روز قدس در کاناداست. و رابطه بسیار دوستانه ای با ظفر بنگاش پاکستانی نویسنده کتاب دیپلماسی صلح عادلانه در سیره پیامبر اعظم(ص) که هر ساله به ایران می رود و ترجمه فارسی کتابش با حضور نویسنده در سالن اجتماعات صدا و سیما و با حضور علی اکبر صالحی وزیر خارجه وقت برگزار شد، دارد. ظفر بنگاش ضمنا سردبیر روزنامه ای است به نام کرسنت اینترنشنال (هلال بین المللی) که مدت ۲۶ سال است در کانادا منتشر می شود.

از دیگر مقامات شناخته شده ای که اقامت کانادا را داراست می توان از رامین مهمانپرست (زاده تیر ۱۳۳۹ – تهران) سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر فعلی ایران در لهستان و لیتوانی نام برد. البته بسیاری از پایوران نظام در کانادا سرمایه گذاری کرده و به داد و ستد مشغولند و فرزندان آنان نیز از مواهب پدران بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، اردوان خاوری پسر مدیر سابق بانک ملی، ساکن کانادا و مالک ۶ شرکت می باشد. وی با استفاده از اعتبار و نفوذ پدر جان خود صاحب ثروت هنگفتی شده است.

پیش از این رسانه ها وی را صاحب چندین شرکت دانسته بودند. شرکت سوآرینگ تراول، دو آژانس اوج و هما، نمایندگی های ایران ایر و ماهان و همینطور شرکت Jerry Caplan ، شرکت سوآرینگ تراول علاوه بر خدمات مسافرتی در کار حمل و نقل هم بوده است. این شرکت در تهران در خیابان شیخ بهایی هم دفتر داشته است.

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com