رادیو فردا: براساس گزارش‌ها، مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه‌کننده سابق صدا و سیمای ایران، یک هفته پس از محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به هشت سال زندان محکوم شده ‌است.

آرش عزیزی فرزند آقای عزیزی به رادیو فردا گفت که این حکم دوشنبه ۱۸ خرداد، به پدرش اعلام شده و او نیز به این حکم اعتراض کرده ‌است تا پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شود.

آرش عزیزی همچنین گفت که روز دوشنبه با پدرش تماس تلفنی داشته و او امیدوار است تا زمان اعلام حکم قطعی، به قید وثیقه آزاد شودMostafa-Azizi.

به گفته آرش عزیزی، پدرش به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور (در داخل و خارج از ایران) به ۵ سال زندان، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی (از طریق فعالیت در فضای مجازی) به یک سال زندان و به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی به دو سال زندان محکوم شده ‌است.

دادگاه آقای عزیزی روز ۱۱ خرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده بود.

مصطفی عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده مجموعه داستان «من ریموند کارور هستم» و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی مانند مسابقه «دانش و هوش» و سریال «مسافر»، از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود.

مصطفی عزیزی روز ۱۲ بهمن سال ۹۳، به فاصله کوتاهی پس از بازگشت از کانادا به ایران، بازداشت شد. آقای عزیزی پس از یک ماه اول بازداشت خود که در بند دو الف زندان اوین، تحت نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهداری می‌شد، اکنون در بند ۸ این زندان به سر می‌برد. به گفته اعضای خانواده آقای عزیزی، وی از بیماری‌های دیابت، قلب و رماتیسم رنج می‌برد که اواخر فروردین ماه برای ساعاتی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود.

انجمن قلم کانادا و سازمان عفو بین‌الملل در آستانه محاکمه آقای عزیزی با راه‌اندازی یک کارزار حمایتی، آزادی فوری او را از مقامات جمهوری اسلامی خواستار شده بودند.