خبرگزاری هرانا ـ حکم یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری معصومه ضیاء، از فعالان گروه عرفان حلقه، عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

معصومه ضیاء که در جریان تجمع هوادارن گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال گذشته به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدmasoome-zia.

وی به همراه ۱۵ نفر دیگر از مربیان عرفان حلقه، طی دادگاه های مختلفی در بهمن ماه سال گذشته، مجموعا به ۳۷ سال حبس محکوم شدند.

خانم ضیاء پیش از این نیز در ارتباط با بازداشت قبلی خود در سال ۱۳۸۵ به ‏یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود، اتهام او شرکت در گردهمایی مسالمت آمیز ۲۲ خرداد سال ۸۵ بوده که به هدف تغییر ‏در قوانین تبعیض آمیز علیه زنان برگزار شده بود.

گفتنی است احکام برخی دیگر از یاران عرفان حلقه در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است که از جمله یک سال حبس برای خانم لیلا جماعت و ۵ سال حبس برای آقای تاجیک می‌باشد.

به گزارش هرانا، حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین های معنوی ناسازگار با مفاهیم سنتی اسلام را در دستور کار قرار داده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین ها را تحت تعقیب قرار داده است.

در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین ها با عناوینی همچون “عرفان های کاذب” یا “عرفان های نوظهور” یاد می‌شود.