شهروند علی شریفیان: روز شنبه ششم جون هفتمین دوره جام جهانی زنان فیفا با مسابقه بین کانادا، میزبان این دوره از مسابقات و چین، اولین میزبان این مسابقه در دوره اول، در ادمونتون آلبرتا در حضور بیش از ۵۳ هزار تماشاگر مشتاق که استادیوم را به طور کامل پر کرده بودند، افتتاح شد. کانادا با یک بازی ضعیف نومیدکننده توانست در ثانیه های آخر وقت اضافه نیمه دوم مسابقه با یک ضربه پنالتی تنها گل مسابقه را به وسیله کریستین سنکلر، کاپیتان و مهره کلیدی خود به ثمر برساند و سه امتیاز بازی را به دست آورد.

جمعیتی که برای دیدن مسابقه به استادیوم آمده بودند، رکورد تازه ای برای دیدن یک مسابقه ملی بود، اما این تماشاگر مشتاق بیش از ۹۰ دقیقه شاهد یک بازی ضعیف، بی هیجان، آشفته، بی برنامه و انتقاد برانگیز از تیم کانادا بودند. ده ها هزار نفر هم در خانه هایشان این مسابقه را دیدند

استادیوم ادمونتون تقریبا پر شده بود و این یک رکورد برای مسابقات زنان بود

استادیوم ادمونتون تقریبا پر شده بود و این یک رکورد برای مسابقات زنان بود

.

کانادا در رنکینک فیفا در رده هشتم و چین در رده شانزدهم است. کانادا با اینکه چند موقعیت قابل توجه روی دروازه چین خلق کرد، اما با توجه به مهار خوب سن کلر به وسیله مدافعان تیم چین هیچ خطر جدی تیم میهمان را تهدید نکرد. در عوض چند بار با اشتباه مدافعان کانادا چینی ها در موقعیتی قرار گرفتند که تنها به مدد شانس توپی وارد دروازه کانادا نشد.

کریستین سنکلر کاپیتان تیم کانادا از روی نقطه پنالتی گل کانادا را وارد دروازه چین کرد

کریستین سنکلر کاپیتان تیم کانادا از روی نقطه پنالتی گل کانادا را وارد دروازه چین کرد

اگر کانادا در بازیهای بعدی خود، تحولی بنیادی از خود نشان ندهد در مقابل تیم های قدرتمند آمریکا، آلمان و برزیل هیچ امیدی نیست که بتواند به مراحل پایانی برسد و جایی روی سکوی افتخار داشته باشد. در همین روز و در گروه آ، دو تیم هم گروه کانادا هلند و زلاند نو هم با هم بازی کردند که هلند توانست با یک گل حریف خود را مغلوب کند.

این دوره جام جهانی برای اولین بار با شرکت ۲۴ تیم در شش گروه ۴ تیمی برگزار می شود. تاکنون در گروه های دیگر نروژ و تایلند ۴ بر ۴ برابر شدند، آلمان با ده گل ساحل عاج را در هم کوبید. کامرون هم ۶ بر هیچ اکوادور را شکست داد. ژاپن و سوئیس یک بر یک مساوی شدند. آمریکا ۳ بر یک استرالیا را مغلوب کرد. فرانسه رقیب سنتی خود انگلستان را یک بر هیچ شکست داد. برزیل ۲ بر یک بر مکزیک غلبه کرد. کلمبیا و مکزیک هم یک بر یک مساوی شدند.

روز چهارشنبه همه تیم ها استراحت دارند و روز پنجشنبه کانادا به مصاف زلاند نو خواهد رفت.