در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته جهان که امسال در توکیو ـ ژاپن از ۱۳ تا ۱۷ نوامبر بین ۹۷ کشور جهان برگزار شد، سعید باغبانی…


شماره ۱۲۰۵ ـ پنجشنبه ۲۷ نوامبر  ۲۰۰۸ سعید باغبانی


 

در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته جهان که امسال در توکیو ـ ژاپن از ۱۳ تا ۱۷ نوامبر بین ۹۷ کشور جهان برگزار شد، سعید باغبانی به همراه تیم ملی کاراته کانادا حضور داشت.

سعید باغبانی در ادامه ی قهرمانی های پیاپی خود، این بار در مسابقات جهانی توانست با شکست  دادن حریفانش از کشورهای صربستان، کروواسی، استونی، انگلیس و اسکاتلند در سکوی سوم جهان بایستد.

گفتنی ست سعید با ۲۴ سال سن، ۲۵ مدال طلای مسابقات قهرمانی کاراته کانادا را تاکنون از آن خود کرده و ۴ سال متوالی کاپ Grand Champion کانادا را از آن خود کرده است.

او در سال ۲۰۰۳ مدال نقره بازیهای  Pan-American  را به دست آورد و در سال ۲۰۰۵ مدال طلای وزن آزاد قهرمانی پان امریکن را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۷ موفق شد برای اولین بار در تاریخ کاراته کانادا اولین مدال طلای Pan-American Game را از آن خود کند.

نکته قابل توجه و تحسین برانگیز این است که سعید بدون داشتن حریف تمرینی، اکثر تمریناتش را در زیرزمین خانه شان به تنهایی انجام می دهد. البته پدر دلسوز و مشوق سعید، آقای حسین باغبانی، که خود نیز ورزشکار است، همه جا در کنار اوست و حمایتش را بی دریغ به او ارزانی می دارد.

با آرزوی موفقیت و بهروزی هر چه بیشتر برای سعید و تمامی جوانان افتخارآفرین ایرانی در همه جای جهان.