شهروند علی شریفیان: هفته گذشته جنیفر مک گوایر، ویراستار ارشد سی بی سی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سی بی سی به روابط کاری خود با ایوان سولومان خاتمه داده است. مک گوایر دلیل این امر را رفتار غیر قابل قبول این مجری و گوینده مشهور و با سابقه که خلاف اخلاق و معیارهای روزنامه نگاری در سی بی سی است، عنوان کرده است.

سولومان که مجری محبوب برنامه هایی چون Power & Politics «قدرت و سیاست» و The House«مجلس» بوده است، متهم شده که از موقعیت شغلی خود استفاده کرده و به فروش تابلوهای نقاشی نقاشان مشهور کانادایی به کسانی پرداخته که در برنامه های او میهمان بوده اند. اخراج سولومان ۴۷ ساله که از سال ۱۹۹۴ همکاری خود را با سی بی سی شروع کرده به دنبال انتشار یک گزارش تحقیقی به وسیله کوین دونوان، نویسنده تورنتو استار و فاش شدن معاملات تابلوهای نقاشی و فروش آنها به کسانی چون مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی پیشین کانادا که اکنون رئیس بانک مرکزی انگلستان شده، به وسیله سولومان صورت گرفته است. سولومان بلافاصله با انتشار بیانیه ای ضمن اظهار تاسف عمیق خود از تاثیرات سوء رفتار خود بر شهرت سی بی سی، گفته است این شرکت خرید و فروش آثار هنری متعلق به همسرش بوده و او دیگر با آن همکاری ندارد و به علاوه او هیچگاه از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده نکرده است.

بنا به گفته سخنگوی سی بی سی ظاهرا این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده استevansolomon.

از سوی دیگر اتحادیه روزنامه نگاران کانادا این اخراج را عجولانه توصیف کرده است. سی بی سی گفته به زودی جانشین سولومان را معرفی خواهد کرد. سولومان را گروه کثیری از روزنامه نگاران و همکارانش به عنوان یکی از هوشمندترین و بهترین روزنامه نگاران می شناسند و بسیاری بر این باورند که او قرار بوده بعد از بازنشستگی پیتر منزبریج، مجری ارشد سی بی سی، جانشین او بشود.

سولومان تا کنون حاضر به مصاحبه با رسانه ها نشده است. گفته شده اخراج سولومان تحت تاثیر ماجرای جنجالی ژیان قمیشی این گونه شتاب زده انجام شده است.