moore

شهروند- علی شریفیان: جمعه هفته گذشته جیمز مور نماینده مجلس و وزیر صنایع کابینه هارپر اعلام کرد به دلیل خبر ناراحت کننده ای که درباره بیماری پسرش اسپنسر به او رسیده تصمیم به کناره گیری از سیاست گرفته است. جیمز مور که تنها ۳۹ سال دارد، احتمال برگشتش را غیر ممکن ندانست. پسر دو ساله وزیر صنایع که یکی از نمایندگان بی سی در مجلس است از نوعی بیماری استخوانی نادر رنج می برد.

مور در گفت وگویی با کریس هال گزارشگر سی بی سی توضیح داد در حوزه انتخاباتی من کسان بسیاری هستند که کارآمد و با استعداد هستند و می توانند نماینده مجلس بشوند، اما کسی نمی تواند برای پسر من پدر باشد. جیمز مور همچنین گفت تا ۱۹ اکتبر در مقام خود باقی خواهد ماند و خدمت خواهد کرد، اما در انتخابات شرکت نخواهد کرد. او یادآور شد ایجاد تعادل بین نیازهای خانواده و انجام مسئولیت های نمایندگی کار دشواری است.

استفن هارپر، نخست وزیر دولت محافظه کار فدرال با انتشار بیانیه ای از ۱۵ سال خدمت جیمز مور سپاسگزاری کرد. جیمز مور پنجمین وزیر کابینه و چهره برجسته تیم هارپر است که چند ماه به انتخابات از سیاست کناره گیری می کند. جان برد و پیتر مک کی از جمله دو وزیر قدرتمند کابینه هارپر بودند که پیش از این اعلام کردند در انتخابات ماه اکتبر شرکت نخواهند کرد.