canada-immigration

خبرگزاری ایرانشهر: بر اساس مصوبه جدید اداره مهاجرت که در قالب operational Bulletin 613 منتشر شده است از این پس رابطه زوجینی که مبنای آن ازدواج غیابی باشد و از طریق فکس، تلفن، اینترنت و غیره انجام شده است، پذیرفته نیست. به تعبیر دیگر باید حتما زن و شوهر به صورت فیزیکی در مراسم ازدواج حضور داشته باشند.

البته پیش از این نیز افسران اداره مهاجرت عدم حضور زن یا شوهر را در مراسم به عنوان دلیلی بر زیر سئوال بردن اصالت ازدواج به کار می‌بردند ولی اگر دیگر قراین موجود به صحت و واقعی بودن ازدواج دلالت داشت به صرف غیابی بودن ازدواج آن را رد نمی کردند.

بخشنامه جدید صراحتا مشخص می‌کند که از تاریخ ۱۱ ماه جون ۲۰۱۵ ازدواج غیرحضوری برای اعطای تابعیت کانادا به همسر هر فرد کانادایی قابل پذیرش نیست.

پیش از این مواردی از ازدواج‌های سوری در ازای دریافت وجوه مالی برای اعطای تابعیت به شهروندان غیر کانادایی در این کشور خبرساز شده بود و در همین رابطه چند شهروند ایرانی کانادایی که از این طریق به کانادا آمده و اخذ تابعیت کرده بودند مورد توجه و پرسش رسانه‌های کانادایی قرار گرفته بودند.

برخی روزنامه‌های کانادا سال گذشته با انتشار مواردی از روابط سوری زناشویی که دو مورد آن به جامعه ایرانیان باز می‌گشت به این نوع ازدواج‌ها لقب «ازدواج تجاری» داده بودند. علاوه بر ایرانیان برخی اتباع قزاقستان، چین و برخی کشورهای شمال آفریقا در آن گزارش‌ مورد اشاره قرار داشتند.