Mohammad-Rahimian

دیابت بیماری است که در آن میزان قند خون یا گلوکز خون بسیار بالا است. گلوکز از طریق غذاهایی که می خوریم، جذب می شود. انسولین هورمونی است که کمک می کند گلوکز وارد سلول های ما شده و به آنها انرژی دهد. با دیابت نوع ۱، بدن ما انسولین نمی سازد. با دیابت نوع ۲ که معمول ترین نوع دیابت است، بدن ما انسولین نمی سازد و به خوبی از انسولین استفاده نمی کند. بدون انسولین کافی، گلوکز در بدن ما باقی می ماند. همچنین ممکن است پیش دیابت داشته باشیم که به این معنی است که قند خون ما بالاتر از حد معمول است اما نه آنقدر زیاد که دیابت نامیده شود. داشتن پیش دیابت ما را در در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می دهد.

محققان اطلاعات بیش از ۱۳۰۰۰ بزرگسال را در یک مطالعه برای احتمال تصلب شرایین یا گرفتگی شریانها بررسی کردند. شرکت کنندگان پنج بار در طی این تحقیق که بیش از دو دهه طول کشید، تحت بررسی قرار گرفتند. آنها آزمایش های روانشناسی اعصاب را طی سه بار از آن ملاقات ها برای تشخیص یادگیری شفاهی، حافظه، عملکردهای اصلی، سرعت پردازش و زبان متحمل شدند.

سپس محققان مقدار کاهش هوشیاری مرتبط با مقدار کاهش معمول آن سن را در آن گروه مقایسه کردند. ۱۹% بیشتر کاهش هوشیاری در طی ۲۰ سال در شرکت کنندگانی با کنترل دیابت ضعیف وجود داشت.

بر اساس گفته های سرپرست این تحقیق، برای داشتن یک مغز سالم در سن ۷۰ سالگی شما نیاز دارید که در سن ۵۰ سالگی خوب بخورید و ورزش کنید. او می گوید با جلوگیری و کنترل دیابت می توانید از پیشرفت جنون در بسیاری از افراد جلوگیری کنید.

با گذشت زمان، داشتن مقدار زیاد گلوکز در خون ما می تواند منجر به مشکلات جدی شود. می تواند به چشمان، کلیه ها و اعصاب ما لطمه بزند. دیابت همچنین می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته و حتا قطع عضو شود. زنان باردار نیز می توانند مبتلا به دیابت شوند که دیابت بارداری نامیده می شود.

اگر دیابت داشته باشید با آزمایش خون مشخص می شود. ورزش، کنترل وزن و استفاده از برنامه غذایی می تواند به کنترل دیابت تان کمک کند. شما همچنین می توانید سطح گلوکزتان را کنترل کرده و از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

از نکات مهم بیمه بیماری های سخت این است که فرد بیمه شده ملزم به ارایه اسناد هزینه های درمانی اش نیست، بلکه تنها تایید گزارش بیماری وی به شرکت بیمه کافی است. اگر به آمار روز افزون بیماری ها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که علیرغم اجباری نبودن این بیمه از طرف دولت، درجه اهمیت و ضرورت داشتن این بیمه نه تنها کمتر از بیمه های اجباری نیست، بلکه بیشتر از آن است. بی شک قبول دارید که هیچکس از لحظه بعد خود خبر ندارد. اینک که سلامت هستیم فکر کنیم که در صورت دچار شدن به بیماری سخت، چگونه با هزینه های سرسام آور زندگی و درمان مواجه شویم

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.