خبرگزاری هرانا ـ پدر مصطفی عزیزی، نویسنده و هنرمند زندانی زندان اوین، حین اولین ملاقات با پسرش دچار سکته مغزی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پدر این زندانی که تاکنون به دلیل بیماری و کهولت سن، موفق به ملاقات با فرزندش نشده بود چهارشنبه هفته گذشته سوم تیرماه، هنگام ملاقات به دلیل فشار و استرس دچار سکته مغزی شد.

یکی از نزدیکان آقای عزیزی در این باره به گزارشگر هرانا گفت:”با توجه به پله های سالن ملاقات و این که ایشان نمی توانسته از پله بالا برود، هماهنگ شده بود که در سالن دیگری ملاقات به شکل حضوری انجام شود ولی مسئولان بدقولی کردند و استرس وارده به وی موجب شد که ایشان سکته ی مغزی بکنند و به بیمارستان منتقل شوند.”azizi

لازم به یادآوری است که مسئولان در نهایت ولی دیرهنگام با انجام ملاقات در محلی که قول داده بودند، موافقت کردند ولی فشار وارده و سکته مغزی موجب شد که ایشان بعد از انتقال به بیمارستان تاکنون تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد.

آقای عزیزی، روز یازده خرداد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محاکمه و به ۸ سال زندان محکوم شد.

مصطفی عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی مانند مسابقه “دانش و هوش” و سریال “مسافر”، از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود.

وی روز ۱۲ بهمن سال ۹۳، به فاصله کوتاهی پس از بازگشت از کانادا به ایران، بازداشت شد.

آقای عزیزی پس از یک ماه اول بازداشت خود که در بند دو الف زندان اوین، تحت نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهداری می‌شد و هم  اکنون در بند ۸ این زندان در انتظار حکم قطعی دادگاه به سر می‌برد.

به گفته اعضای خانواده آقای عزیزی، وی از بیماری‌های دیابت، قلب و رماتیسم رنج می‌برد که اواخر فروردین ماه برای ساعاتی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود.

انجمن قلم کانادا و سازمان عفو بین‌الملل در آستانه محاکمه آقای عزیزی با راه‌اندازی یک کارزار حمایتی، آزادی فوری او را از مقامات جمهوری اسلامی خواستار شده بودند.