بد نیست بدانیم که طبق آمار، یک دوم از دارندگان وام های مسکن  (Mortgage) به سبب ناتوانی جسمی و از کارافتادگی در بازپرداخت وام دچار مشکل خواهند شد.Mohammad-Rahimian

طبق آمار ۹۰ درصد از ناتوانی های جسمی (Disability) از بیماری های سخت  (Critical Illness) ـ به وجود می آید نه از تصادف (Accident) .

بیماری قلبی بارزترین علت مرگ در آمریکای شمالی و یکی از دلایل اصلی ناتوانی است. احتمال بروز بیماری قلبی با افزایش سن بالا می رود. احتمال بروز بیماری قلبی در مردان بالای ۴۵ و زنان بالای ۵۵ بیشتر می شود. همچنین در صورت داشتن اعضای خانواده نزدیک که در سنین پایین تر مبتلا به این بیماری شده اند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری  می باشید.

خوشبختانه کارهای بسیاری برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی وجود دارد. شما باید

* فشار خون خود را دانسته و تحت کنترل داشته باشید.

* به طور منظم ورزش کنید.

* مواد مخدر استعمال نکنید.

* آزمایش دیابت بدهید و اگر دیابت دارید آن را تحت کنترل درآورید.

* سطح کلسترول خود را دانسته و تحت کنترل داشته باشید.

* مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید.

* وزن مناسب داشته باشید.

حمله قلبی یک حالت اورژانسی است. حملات قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون به مغز متوقف شود. در چند دقیقه، سلول های مغزی شروع به مرگ می کنند. دو نوع حمله وجود دارد. متداول ترین نوع، حمله ischemic  است که ناشی از لخته خون است که یک رگ خونی در مغز را می بندد. دیگری حمله hemorrhagic نامیده می شود که ناشی از یک رگ خونی است که پاره شده و در مغز جاری می شود .     حملات زودگذر زمانی اتفاق می افتد که جریان رساندن خون به مغز برای لحظه ایی دچار اختلال شود. علایم حملات عبارتند از :

*بی حسی یا خواب رفتگی ناگهانی صورت، بازو یا پا (به ویژه در یک سمت بدن)

*گیجی ناگهانی، مشکل در تکلم یا درک صحبت

*مشکل ناگهانی در دید یک یا دو چشم

*مشکل ناگهانی در راه رفتن، سرگیجه، فقدان تعادل یا هماهنگی بدن

*سردرد شدید ناگهانی بدون هیچ علایمی

اگر شما هر یک از این علایم را دارید باید فوری برای درمان به بیمارستان مراجعه کنید. درمانگر تیزبین حمله قلبی، با از بین بردن لخته خون یا توقف خونریزی، سعی در متوقف کردن حمله  می کند. نگهداری پس از حمله به افراد در جهت غلبه بر ناتوانی های پدید آمده از حمله کمک می کند. درمان دارویی با رقیق کننده های خون  متداول ترین درمان برای حملات قلبی است.

خوب به راستی چه باید کرد؟

بیمه مناسب جوابگو خواهد بود.

ولی آیا می دانیم که چرا باید به جای بیمه وام مسکن، بیمه عمر داشته باشیم؟ آیا می دانیم خانواده ما و به عبارت صحیح تر هر کسی که آینده او برای ما مهم است می تواند با بیمه عمر ما، زندگی آسوده تری داشته باشد؟ آیا می دانیم با داشتن بیمه های مختلف، خصوصن بیمه عمر، احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری داریم؟

 

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.