شهروند ـ علی شریفیان:روز یکشنبه پنجم جولای مسابقه فینال هفتمین دوره جام جهانی زنان فیفا بین دو تیم ژاپن  و آمریکا برگزار شد.

در این دوره ی جام جهانی، ۲۴ تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان ژاپن قهرمان دوره پیشین این جام در مقابل آمریکا که ۱۶ سال به رغم بازیهای خوبش و حضور در فینال چند دوره ی پیش نتوانسته بود جام را به خانه ببرد، در استادیوم بی سی پِلِیس با حضور نزدیک به ۵۴ هزار تماشاگر، بازی پایانی را برگزار کردند.Fifa--women-canada

دوره پیش همین دو تیم فینال را برگزار کردند و ژاپن توانست با ضربات پنالتی برای اولین بار به قهرمانی جام جهانی برسد. این بار اما آمریکایی ها با تمام توان برای انتقام به میدان آمده بودند. بازیکنان تیم آمریکا تنها ۱۶ دقیقه لازم داشتند تا ژاپن را در هم بکوبند. در دقیقه سوم کارلی لوید، کاپیتان خوش استیل آمریکا اولین گل را به ثمر رساند و تنها سه دقیقه بعد همین بازیکن روی یک ضربه کرنر گل دوم را به ثمر رساند و به دنبال آن در دقیقه شانزدهم آمریکا گل سوم خود را وارد دروازه ژاپن کرد. ژاپن در تلاش بود که با حملات فراوان و با زدن گل به بازی برگردد و در همین حال بار دیگر کارلی لوید از میان زمین دروازه بان ژاپن که از دروازه خود خیلی دور بود، در بهت و حیرت فرو برد، لوید از راه دور از بالای دست دروازه بان ژاپن هت تریک کرد و گل چهارم تیمش را هم به ثمر رساند. دیگر تنها معجزه ژاپن را می توانست نجات دهد. ژاپنی ها یک گل به ثمر رساندند. کمی امیدوار شده بودند که گل پنجم هم وارد دروازه شان شد و آنها در دقیقه ۵۵ گل دیگری زدند، اما مسابقه با تسلط کامل آمریکایی بر توپ و زمین ادامه یافت و این کشور توانست پس از ۱۶ سال برای سومین بار به جام جهانی دست یابد و آن را به خانه ببرد.