شهروند ـ فرح طاهری: در آخرین روزهای پایانی ماه جون، دکتر رضا مریدی، نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو از حوزه ی ریچموندهیل، خبر خوبی را به ساکنان منطقه ی ریچموندهیل و وان اعلام کرد و آن موافقت با احداث شعبه ی دوم بیمارستان مکنزی در شهر وان است.

با اینکه این بیمارستان در شهر وان ساخته می شود، ولی ما ساکنان بزرگشهر تورنتو می دانیم که بین این شهر و آن شهر این بزرگشهر یک خیابان فاصله است. در حالی که شرق خیابان بترست در شمال استیلز در تورن هیل و بالاتر از آن در ریچموندهیل قرار دارد، غرب آن در شهر وان است و از این جهت تسهیلات و تأسیسات هر یک از آنها مورد استفاده ی ساکنان شهرهای همسایه هم قرار می گیرد.

Moridi--mackenzie-S

From left to right: First Chair, Mackenzie Health, Tony Ianni; President, CEO, Mackzenie Health, Altaf Stationwala; MPP Reza Moridi; Minister of Health and Long-term Care, the Hon. Eric Hoskins; Vaughan MPP, Steven Del Duca; Chair, Mackenzie Vaughan Hospital Campaign Cabinet, Greg Sorbara; Mayor of Vaughan, Maurizio Bevilaqua

 

در تماس تلفنی با دکتر رضا مریدی از جزئیات این طرح پرسیدم. او گفت: از چند سال پیش، من و آقای گِرِگ سوربارا که آن زمان نماینده شهر وان بود، فعالیت کردیم تا شعبه ی دوم بیمارستان مکنزی در شهر وان احداث شود. زمانی که آقای اسمیترمن وزیر بهداشت بود به توصیه ی من، ایشان سه میلیون دلار بودجه برای مطالعه به این پروژه اختصاص داد. همینطور با وزرای بهداشت بعدی این طرح را پی گرفتیم تا اکنون که ۲۹ جون با تعدادی از مقامات شهری و استانی مزایده ساخت بیمارستان را در تقاطع میجرمکنزی و جین در شمال واندرلند اعلام کردیم.

 

دکتر مریدی با اشاره به اینکه با رشد جمعیت در ریچموندهیل و وان نیاز به یک بیمارستان دیگر احساس می شد، گفت: برای اینکه بیمارستان میجرمکنزی که الان در ریچموندهیل هست تقریبا به ۵۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می دهد که شامل ساکنان ریچموندهیل، تورن هیل، وان و حتی آرورا و مارکهام می شود، پس لازم بود که شعبه ی دوم آن تأسیس شود تا فشار زیاد از روی این بیمارستان برداشته شود.

بیمارستان مکنزی در زمینی در شمال واندرلند احداث می شود که از سوی شهرداری وان اهدا شده. بیمارستان به ظرفیت ۴۵۰ تخت خواهد بود و با هزینه ای معادل ۲/۱ میلیارد دلار ساخته خواهد شد و سال ۲۰۱۹ به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر مریدی افزود: دولت هزینه ساخت بیمارستان را تأمین می کند ولی طبق مقررات دولتی باید مردم این منطقه بتوانند تجهیزات بیمارستان را تأمین کنند که در حدود ۲۰۰میلیون دلار پیش بینی می شود. من امیدوارم که جامعه ی ایرانی هم در این همیاری مالی برای بیمارستان همکاری کنند، زیرا این بیمارستان مجهزی خواهد بود شامل تمام بخش های بیمارستانی و کاملا مدرن با تجهیزات روز و بویژه بخش جراحی مدرن، که ایرانیانی که ساکن مناطق نامبرده هستند، می توانند از آن استفاده کنند.

 

این بیمارستان، دومین بیمارستان در جنوب غربی منطقه ی یورک ظرف پنجاه سال گذشته خواهد بود.