شهروند ـ علی شریفیان: روز یکشنبه ۵ جولای در مسابقه فینال هفتمین دوره جام جهانی زنان فیفا که در کانادا برگزار شد، آمریکا توانست برای سومین بار به قهرمانی برسد. آمریکا با شکست ژاپن قهرمان دوره قبل، سال ۲۰۱۱ با نتیجه ۵ بر ۲ به این مقام رسید.

فیفا بعد از پایان مسابقات اعلام کرد در این دوره رکورد های زیادی شکسته شد و این دوره از مسابقات بهترین جام جهانی زنان بوده که تاکنون برگزار شده است. بطور فشرده جام جهانی این دوره به روایت ارقام به قرار زیر بوده است.fifa--canada

مجموعا یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۵۰۶ نفر از ۵۲ مسابقه بازدید کردند. متوسط هر مسابقه ۲۶ هزار و ۲۹ نفر، بیشترین تماشاگران به تماشای مسابقه کانادا و انگلستان نشستند ۵۴ هزار و ۲۷ نفر، ۷ مسابقه را بیش از ۵۰ هزار نفر دیدند. در مجموع ۱۴۶ گل به ثمر رسید، به طور متوسط ۸۱/۲ گل که از متوسط ۶۹/۲ گل سال ۲۰۱۱ بهتر بود. بازی فینال با ۷ گل، پرگل ترین فینال جام جهانی زنان تا کنون بوده است. انگلستان توانست پس از دو مساوی و ۱۸ باخت در مقابل آلمان، بالاخره این تیم را شکست بدهد. کارلی لوید، کاپیتان آمریکا اولین بازیکنی است که توانسته در فینال هت تریک کند (سه گل به ثمر برساند) .

آمریکا در مجموع ۷ دوره با ۱۱۲ گل، آلمان را پشت سر گذاشت. از نظر تماشاگرانی که از تلویزیون مسابقات را دیدند هم رکوردها شکسته شد. در کانادا مسابقات یک چهارم نهایی را به طور متوسط ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دیدند. در آمریکا نیمه نهایی ها را ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیدند و در ژاپن نیمه نهایی را ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تماشا کردند. در این دوره در هشت مورد از تکنولوژی جدید تشخیص گل استفاده شد.