شهروند: گروه آوای نوروز در سال ۱۳۹۴ آلبومی منتشر کرده است با نام “همنشین درد”.

موسیقی این آلبوم که موسسه معتبر فرهنگی ـ هنری ماهور منتشر کرده، اثر آرش فلاح صفا و خواننده ی آن علی زندوکیلی است. نوازندگان گروه عبارتند از:

سیاوش ایمانی(تار)، مسعود براره (تمبک، دف، بندیر)، علیرضا دریایی (کمانچه)، آرش فلاح صفا (نی) و ماهان نه رودی (سنتور).CD--Avaye-nowruz

اعضای این گروه در بهار ۱۳۸۶ به انگیزه ی مروری بر آثار غلامحسین بیگجه خانی و در همدلی با یکدیگر به هدف کوشش در زمینه ی موسیقی کلاسیک یا همان موسیقی دستگاهی ایرانی گرد هم می آیند. از آنجا که گردهمایی یاد شده در نوروز رخ داده بود گروه را آوای نوروز نام می نهند. پس از انتشار آثار بیگجه خانی در سال ۱۳۸۶ گروه با ارشد تهماسبی در آلبوم “عاشقی” که در سال ۱۳۸۷ منتشر شده است همکاری کرده و کنسرت “عشق ماند ” هم حاصل همین همکاری در سال ۱۳۹۱ است.

ضبط مجموعه ی “پیش درآمد” در سال ۱۳۸۹ و اجرای کنسرت “همنشین درد” در زمستان ۱۳۹۰ از کوشش های موسیقیایی دیگر گروه نوروز است.

همنشین درد سومین اثر آوای نوروز است.

همنشین درد کار موسیقیایی خوبی است، هم موسیقی خوب است، هم شعرها خوب انتخاب شده اند و هم خواننده خوب خوانده است.

غزل استاد هوشنگ ابتهاج یکی از شعرهای خوانده شده در این کار است. نام کار نیز از شعر استاد گرفته شده است:

بگذر شبی به خلوت این همنشین درد

تا شرح آن دهم که غمت با دلم چه کرد

خون می رود نهفته ازین زخم اندرون

ماندم خموش و آه که فریاد داشت درد

این طرفه بین که با همه سیل بلا که ریخت

داغ محبت تو به دل ها نگشت سرد

من برنخیزم از سر راه وفای تو

از هستی ام اگر چه برانگیختند گرد

روزی که جان فدا کنمت باورت شود

دردا که جز به مرگ نسنجند قدر مرد

 

گروه موسیقی آوای نوروز

گروه موسیقی آوای نوروز

در این آلبوم بویژه موسیقی و شعر و خواننده در حفظ هارمونی شعر و موسیقی موفق عمل کرده اند. در میان نوازندگان سنتور نوازی استادانه ی ماهان نه رودی و نی آرش فلاح صفا هم بر دل و جان هنرپذیر جای خوش می کنند.

برای آشنایی بیشتر با خواننده و گروه به متنی که در آلبوم هم آمده و ما برخی کلمات آن را به رسم الخطی که در شهروند رعایت می کنیم تغییر داده ایم توجه خوانندگان شهروند را جلب می کنیم.

 

علی زند وکیلی متولد ۱۳۶۵ در شیراز است. فعالیت‌ های هنری خود را از سه سالگی با نواختن تنبک و آواز شروع کرد و سال ۱۳۷۷ به هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت. سال ۱۳۸۱ به هنرستان موسیقی تهران وارد و از همان هنرستان فارغ‌ التحصیل شد و هم اکنون کارشناس موسیقی است.

او همراه برادرش، محمد زندوکیلی گروهی را با نام زند بند تاسیس کرد. افزون بر این سابقه همکاری با گروه‌ های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروند و گلبانگ را دارد و کنسرت هایی نیز همراه این گروه‌ ها برگزار کرده است.

از جمله کارهای شاخص او می‌توان به تیتراژ مجموعه‌ های دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه) و شاهگوش (زهره) اشاره کرد. او در زمستان ۱۳۹۲ آلبومی را با نام عبور از مه در ژانر سنتی با شعرهایی از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه منتشر کرد.

 

علی زندوکیلی خواننده گروه

علی زندوکیلی خواننده گروه

برای خرید این اثر هنری شنیدنی می توانید به این نشانی بروید:

http://www.musicfa.ir