آشتی با حیوانات

سلام دوستان

پس از چند سالی که در خدمتتان هستیم و خودمان را معرفی کرده ایم، دیگر می دانید که ما گروهی از دوستداران حیوانات هستیم که در تورنتو دور هم جمع شده ایم و برای حمایت از “وفا” اولین پناهگاه حیوانات در ایران کار می کنیم. البته بین ما بنیانگذار “وفا” یعنی خانم فاطمه معتمدی هم حضور دارند و همین انرژی دو چندانی به ما می دهد که هر چه در توان داریم برای کمک به این دوستان باوفای انسان انجام دهیم؛ موجوداتی مهربان که صدایی ندارند و در بعضی از کشورها رفتار مناسبی با آنها نمی شود، از جمله در کشور خودمان ایران.

 

برای آنهایی که تازه با ما آشنا می شوند کمی هم از “وفا” بگوییم.

پناهگاه وفا در سال ۱۳۸۲ در شهر جدید هشتگرد در زمین اهدایی خانم معتمدی و با سرمایه گذاری ایشان تأسیس شد. هدف کمک به سگ های آسیب دیده، توله های بی مادر، و رسیدگی به موارد حیوان آزاری منطقه بود، اما به تدریج خدماتمان گسترش یافت. امروزه مساحت پناهگاه حدود هفت هزار مترمربع است و پذیرای بیش از ۵۰۰ سگ . خدماتی که در پناهگاه انجام می شود شامل پذیرش، جداسازی، واکسیناسیون، درمان زخم ها، شکستگی ها و بیماری ها و در پایان عقیم سازی سگ ها است.

امور درمانی پناهگاه توسط تیم دامپزشکان و امور پناهگاه توسط کارمندان و داوطلبان فداکار انجام می شود.

عکس و مشخصات سگ هایی که آماده واگذاری به خانواده ها در داخل و خارج کشور هستند در وب سایت وفا هست.

شعبه ی وفا در قزوین نیز از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده است. آنجا نیز داوطلبان فداکاری دارد که از بیش از ۱۲۰ سگ نگهداری می کنند.

“وفا” خیریه ای غیردولتی است و فقط به کمک های مالی نیکوکاران و داوطلبان فداکارش متکی است. اگر خواستید کمک کنید و شنیدید که “وفا” پولدار است و نیاز ندارد، بدانید اگر کمک تان را از یک گروه کوچک حامی حیوانات قطع کنید، شاید فقط چند سگ از این موضوع آسیب ببینند، ولی اگر کمک هایتان را از “وفا” دریغ کنید، یک مجموعه و تاسیساتی که دیگر دارد جا می افتد و بیش از ۱۲ سال سابقه دارد و بیش از ۵۰۰ سگ آسیب می بینند که ترمیم آن سالها زمان می خواهد.

“وفا” برای معرفی خود در شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد. ما را هم از طریق وب سایت وفا و هم در شبکه های مجازی فیس بوک و اینستاگرام دنبال کنید.

www.vafashlter.com

در فیس بوک:

Vafa Animal Shelter

Vafa Animal Shelter Of QAZVIN

Friends of Vafa in Canada

در اینستاگرام:

Official_vafa_ animal_ shelter

VafaAnimalShelterOfQAZVIN

vafa--bags

***

جمع آوری کمک مالی به همت فریناز

جمعه ۱۰ جولای ۲۰۱۵، یکی از یاران جوان وفا در آپارتمان مسکونی اش برنامه ی جمع‌آوری کمک مالی برای “وفا” برگزار کرد. فریناز با تهیه کیک موز، زیتون پرورده و حُمُص که همه خانگی و دستپخت خودش بود، در کنار ساک هایی که مادر هنرمندش، سودابه مجیدی، سگ های پناهگاه وفا را نقاشی کرده بود، توانست کمک قابل توجهی‌ برای وفا جمع‌آوری کند.

به فریناز و سودابه خسته نباشید می گوییم و برایشان توان بیشتر در راه کمک به حیوانات آرزو می کنیم.

 

*

ساک های نقاشی شده از سگ های وفا یا حیوان خانگی شما

سودابه مجیدی، هنرمند نقاش، یکی از یاران وفا است. او همیشه برای حمایت و یاری “وفا” در صف اول ایستاده.

سودابه که دانش آموخته ی دانشگاه هنر و طراحی انتاریوست، چند ماه پیش ایده ی کشیدن نقاشی روی ساک های خرید را مطرح کرد و خودش دست به کار شد و عکس سگ های وفا را که در تقویم های وفا چاپ شده، کشید. بعد دوستان عکس سگ و گربه شان را به او دادند، و او ادامه داد و حال دیگر فکر می کنیم که خیلی ها دوست دارند چنین ساک هایی داشته باشند. این ساک ‌ها زیبا و قابل شست و شو هستند. برای سفارش دادن لطفا به سایت وفا بروید.

http://www.vafashelter.com/main/en/helping-us/vafa-marketplace

*

گاراژ سیل وفا این بار در نورت یورک

خوب تابستان تورنتو خیلی طولانی نیست و ما هم باید از این هوا حداکثر استفاده رو بکنیم.

قراره روز شنبه ۸ آگوست، گاراژسیلی در ورودی خانه ی سهیلا، یکی از یاران وفا، در نورت یورک برپا کنیم. در این گاراژسیل ساک هایی که سودابه نقاشی کرده هم برای فروش قرار داره. قیمت ساک های آماده ۳۰ دلاره ولی اگر با ارائه ی عکس سفارش بدید، کمی بیشتره.

اینو هم بدونید که تمام فروش ما و ساک های سودابه به حساب پناهگاه واریز میشه.

زمان و مکان گاراژسیل:

شنبه ۸ آگوست ۲۰۱۵ ساعت ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر

۲۷ Logandale Rd.

M2N 4H3

(نزدیک ترین تقاطع اصلی یانگ و چرچ)

 

*

دو نظر درباره ی وفا

مارک والش یک کانادایی ست که به همراه همسرش به ایران رفته و از پناهگاه دیدن کرده و حالا نظرش را برای ما نوشته، بخوانید:

مارک والش کانادایی از پناهگاه وفا دیدن کرد

مارک والش کانادایی از پناهگاه وفا دیدن کرد

من بسیارمشتاق بودم از پناهگاه وفا در ایران بازدید کنم چرا که مطالب بسیار زیادی در مورد کمک آنها به سگها در آنجا شنیده بودم. تجربیاتم از دیدار آنجا بسیار مفید و آموزنده بود. بهترین قسمت آن آشنایی و ارتباط نزدیک من با صدها سگ دوست داشتنی در آنجا بود. آنها حتی من را هم به کار کشیدند. من سگی را که قرار بود به زودی عازم سوئد بشود، تربیت می کردم تا به قلاده عادت کند. پناهگاه به خوبی قسمت بندی شده بود. قسمتی برای غذا دادن، قسمتی مخصوص سگهایی با نیازمندی های خاص، قسمتی مخصوص برای مراقبت های پزشکی و بخشی نیز ویژه سگ های تازه وارد و سگ هایی که هنوز به بقیه عادت نکرده اند.

وفا نه تنها سرپناهی برای سگها فراهم کرده، بلکه احتیاجات روزمره آنها را نیز فراهم می کند. مهارت کارکنان آنجا من را تحت تاثیر قرار داد. کاملا مشخص بود که با عشقی خالص کارشان را انجام می دهند. پناهگاه به خوبی کارشان را انجام می دهند هر چند که همچنان به کمک و حمایت بیشتری برای تداوم کارشان در نجات سگ های ایران نیاز دارند.

 

نظر مژگان در فیس بوک وفا:

دوستان سلام. با توجه به اوضاع اسفباری که تمامی حیوانات به خصوص سگ ها در ایران دارند و هر روز اخبار دردناک رفتار وحشیانه ای که با اونها میشه قلبهای ما رو به درد میاره هیچوقت جرات عضو شدن در سایت های حمایت از حیوانات رو نداشتم. از این می ترسیدم که با فیلم یا عکس دلخراش و یا حتی متن ناراحت کننده ای در مورد این دوستان با وفامون روبرو بشم و اونقدر متاثر بشم که نتونم حتی یک لحظه از تصور دردناکش رها بشم. همون تاثیری که متاسفانه اخبار اخیر در مورد کشتار سگ ها روی من و حتما روی شما هم داشته. از وقتی عضو صفحه خوبتون شدم غرق در امید شدم. چرا که شما نیازی برای به تصویر کشیدن واقعیات دردناکی که همه مون میدونیم، نمی بینید و به جای اون سعی می کنید که با امید رهایی و نجات و نمایش زیباترین لحظات و امیدها همیاری بخواین و نجات بخش باشید. دست مریزاد به این همه مهربانی و صفا و همت و زیبایی. دست مریزاد.

 

 

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران، در دو شعبه (هشتگرد کرج و قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook: Friends of Vafa Animal Shelter

www.vafashelter.com