شهروند ـ علی شریفیان: دیدیه دروگبا Didier Drogba بازیکن فوتبال ساحل عاج تبار که با بازی در باشگاه های اروپایی به شهرت و موفقیت رسید، به کانادا می آید.dorgba

تیم باشگاه ایمپاکت مونترال به مبلغی که اعلام نشده یک قرارداد ۱۸ ماهه با دروگبای ۳۷ ساله بسته است. گفته شده دروگبا به خاطر اینکه مونترال شهری فرانسه زبان است با پیشنهاد ایمپاکت موافقت کرده است. دروگبا در تیم ملی ساحل عاج ۱۰۴ بازی کرده و ۶۵ گل زده است. سالها برای باشگاه مشهور چلسی بازی کرده در طول سالها بازی در چلسی ۱۶۳ گل برای این باشگاه به ثمر رسانده، چهار بار قهرمان لیگ برتر انگلستان و یکبار هم قهرمان جام باشگاه های اروپا شده است.

دیدیه دروگبا مجموعا در بازی هایش در تیم های باشگاه های اروپا ۱۷ جام برده و دو بار هم کفش طلایی بهترین بازیکن لیگ های اروپا را به دست آورده است.

در سالهای اخیر بازیکنان صاحب نامی از اروپا به باشگاه های آمریکای شمالی پیوسته اند، از جمله فرانک لمپارد به تیم نیویورک و استیون جرالد به لس آنجلس پیوستند و کاکا بازیکن مشهور برزیلی که اکنون برای تیم فوتبال اورلاندو بازی می کند. طرفداران ایمپاکت از پیوستن دروگبا به تیم مورد علاقه شان استقبال کرده اند.