آفتاب :بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه طی سخنرانی خود در پارلمان درباره دخالت نظامی ترکیه علیه افراط‌گرایان و کردها در عراق و سوریه خطاب به نمایندگان زنی که سعی می‌کردند سخنرانی او را متوقف کنند گفت: تو که زنی، ساکت شو!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آرینچ که در اظهاراتش سعی میکرد حمله نظامی این کشور به شبه نظامیان کرد را توجیه کند با استهزا و تمسخر نمایندگان حزب دموکراتیک خلق از جمله برخی نمایندگان زن مواجه شد.

در واکنش به این تمسخر آرینچ در حالی که سخنرانی‌اش به صورت زنده پوشش داده می‌شد خطاب به یکی از نمایندگان به نام نورسل ایدوغان گفت: خانم ساکت شو! شما به عنوان یک زن ساکت شو!

این واکنش به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و زنان ترکیه‌ای در پاسخ نظرات خشمگینانه خود را با هشتگ “به عنوان زن ساکت نمی‌شویم” منتشر کردند.

زنان نماینده در پارلمان ترکیه از حزب دمکراتیک خلق ها در اعتراض به سخنان معاون نخست وزیر ترکیه

زنان نماینده در پارلمان ترکیه از حزب دمکراتیک خلق ها در اعتراض به سخنان معاون نخست وزیر ترکیه

در همین حال حزب دموکراتیک خلق از آرینچ خواست که به دلیل بیان اظهارات تبعیض آمیزش عذرخواهی کند.

این اولین باری نیست که آرینچ به دلیل بیان اظهارات جنسیتی به دردسر می‌افتد. پیش‌تر و در ژوئیه ۲۰۱۴ او با اعلام اینکه زنان در عموم نباید با صدای بلند بخندند موجی از اعتراضات را به راه انداخت.

ایدوغان مخاطب این توهین در این باره می‌گوید: من این جمله را به شخص خودم نمی‌گیرم بلکه به نظرم این جملات توهینی علیه تمام زنان حتی نمایندگان زن حزب عدالت و توسعه محسوب می‌شود.