هفته‌ی گذشته بخشی از برنامه‌های رایگان تیرگان را به شما معرفی کردیم و همین‌طور اشاره کردیم که برای یافتن اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تر دربار‌ه‌ی برنامه‌ها باید به وبسایت تیرگان به آدرس:

مراجعه کنید.

مطلب هفته‌ی گذشته را در سایت شهروند بخوانید.

در ادامه‌، این هفته و هفته ی آینده نیز درباره‌ی بخش‌های دیگری از برنامه‌های رایگان برای‌‌تان خواهیم گفت.

اگر دوره های گذشته در تیرگان شرکت کرده باشید حتماً می‌دانید که بخش وسیعی از برنامه‌های تیرگان را موسیقی و رقص‌ تشکیل می دهند. تنوع برنامه‌ها خصوصاً در حوزه‌ موسیقی بسیار زیاد است. مثل سال‌های پیش، صحنه‌‌‌‌‌ی West Jet شاهد برنامه‌های متنوعی خواهد بود. اجرای بابک امینی هنرمند پرآوازه‌ی شهرمان با همراهی هومن جاوید و همین‌طور اجرای سعید شنبه‌زاده از این دسته‌اند. از دیگر گروه‌های موسیقی شهر‌مان که در تیرگان اجرا خواهند داشت می‌توان به گروه جوان ِ Rhythm and Vibes اشاره کرد که موسیقی‌شان اخیراً مورد توجه بسیاری از جوان‌ترهای جامعه‌ی ایرانی-کانادایی قرار گرفته است. تک‌نوازی‌های بسیاری نیز در معرض توجه علاقمندان قرار خواهند گرفت؛ تک‌نوازی پیانوی آرش بهزادی، هنرمندی که ویدیوهای فراوان و زیبای او را روی اینترنت می‌توانید بیابید، از آن دسته است. همین‌طور مانلی جمال، موسیقی‌دانِ خوش‌سلیقه و همراه ِ همیشه‌ی تیرگان، امسال نیز با تک‌نوازی گیتار لحظات خوشی را برای مخاطبانش به ارمغان خواهد آورد.Tirgan-H2

شاید بهترین نشانه‌ی رنگارنگی برنامه‌های موسیقی تیرگان، حضور موسیقی گوشه و کنار ایران در این جشن‌واره باشد. برای مثال، هم‌سرایان آکادمی موسیقی سرو به سرپرستی بهروز بختیاری، برای علاقمندان به نواهای آشنا و زیبای ایرانی، برنامه‌ای را آماده کرده‌اند که به گوشه گوشه‌ی ایران سفر می کند و از گیلان تا گرگان و تا کردستان، ترانه‌هایی را سوغات می‌آورد.

تیرگان در حوزه‌ی رقص نیز از رنگارنگی مشابهی برخوردار است. علاوه بر برنامه‌های بلیتی تیرگان که در حوزه‌ رقص تنوعی مثال زدنی دارند (شاید این‌جا بد نباشد لینک برنامه‌های بلیتی را دوباره بیاوریم و توجه شما را به این نکته جلب کنیم که خرید بلیت این برنامه‌ها کمکی جدی به برگزاری این جشنواره است: )، برنامه‌های رایگان نیز مثل هر سال از نقاط مختلف ایران، اجراهای متنوعی مثل رقص کردی و رقص آذربایجانی را شامل می‌شوند. علاقمندان به مولانا، صوفی‌گری و سماع نیز می‌توانند منتظر برنامه‌ی موسیقی Soley Ensemble & Whirling Dervishes of Rumi Canada، باشند. سلیمان واثقی (سُلی)، موسیقی‌دان نام‌آشنای شهر ما، همراه با جمعی از دیگر هنرمندانِ با تجربه در این زمینه، اجرای این برنامه را به عهده خواهند داشت.

حقیقتاً نمی‌دانم چه‌طور از هنرمندانی که در حوزه‌ی رقص و موسیقی فعال‌ اند و در تیرگان برنامه‌ دارند و نام‌شان در این متن نیست عذر‌خواهی کنم. می‌توانم برای بار چندم از شما خوانند‌گان درخواست کنم که به صفحه‌ی برنامه‌های تیرگان بروید و یک به یک برنامه‌های را نگاه کنید و نگذارید که وجدان نویسنده‌ی این مطلب مجروح بماند.

 

برنامه‌های تیرگان یکی از یکی دیدنی‌تر و جالب‌ترند و هنرمندانِ مهمان، همگی شایسته‌ی قدردانی