امن ترین بانک های دنیا

سه بانک از ۲۰ بانک قوی دنیا بر اساس اطلاعات بازارهای بلومبرگ  Bloomberg Markets ، بانک های کانادایی هستند. گروه Desjardins   در ردیف دوم و بانک Canadians Imperial Bank of Commerce کانادا در شماره ۱۵ و Royal Bank  در جایگاه هجدهم، قرار دارند.

دو بانکی که در بالاترین رتبه قرار دارند:

۱ـ بانک هونگ کونگی HANG SENG با رتبه کل ۸/۲۰

۲ـ بانک کانادایی گروه Desjardins با رتبه کل ۱/۲۲

نتیجه این رتبه بندی علیرغم داشتن بالاترین رتبه در نتایج بلومبرگ در آمریکای شمالی، انتخاب بانک Desjardins  باید برای برخی از کانادایی ها خیلی تعجب برانگیز باشد. این بانک تعاونی و یک اتحادیه اعتباری است که شعبه اصلی اش در کبک بوده و با بانک Norinchukin در ژاپن در رده دوم جا دارد. TD Canada Trust در رتبه پنجم در آمریکای شمالی قرار گرفت و اما به صورت جهانی در بین ۲۰ بانک قرار نگرفت. کانادا تنها ملیتی نبود که چندین داوطلبی بودن را به رخ می کشد، بلکه آلمان و سنگاپور نیز همراه با کانادا ۳ جایگاه دارند.

رتبه بندی بر اساس ۵ فاکتور بود:banks-logo

شماره ۱: سرمایه مقایسه شده با دارایی های زیاد ریسک دار؛

دارایی های غیر فعال در برابر دارایی های کل؛

هزینه های انباشته شده برای دارایی های غیر فعال،

سرمایه ذخیره شده،

بهره وری و ارزیابی هزینه های سود سهام.

Desjardins با ۲۱۲$ میلیارد دارایی تحت مدیریت، اجرای قدرتمندش را مدیون فلسفه اندیشه تجارت بر خلاف ریسک می باشد.

RBCبهترین رتبه بهره وری سه بانک کانادایی را در این لیست داشت و دارای یک CEO جدید و مقدار قابل توجه پول نقد انباشته شده است که آن را به سودآورترین در کشور تبدیل کرده است. CIBC دارای بهترین امتیاز در طبقه بندی ذخیره سازی سرمایه شد، اما دو چهارم سودش از ضرر و زیان های مربوط به شرکت معینِ Caribbean اش ضربه خورد.

دو بانک از سه بانک نیز در یک لیست جدید دیگر در رتبه خوبی قرار گرفت: لیست رتبه بندی تجارت کانادایی بهترین مارک های کانادایی. RBCدر رتبه ۲۳ و Desjardins در مکان ۱۷ لیست و TD در بالاترین بخش که شماره ۱۱ بود قرار گرفتند.

اگر به دنبال امن ترین جا برای سپرده گذاری پول تان هستید به نظرمی رسد که این نیاز توسط بانک Desjardins فراهم شده است.

در بخش سرمایه گذاری یکی از گزینه های خوب و تضمینی با توجه به انواع و اقسام سود و دوره های گارانتی و همچنین تضمین اصل سرمایه گذاری در برابر افت بازار سهام و ضمانت اجرایی همچون بیمه عمر را می توان در Desjardins یافت. این مدل سرمایه گذاری را نمی توان در بانکها یافت. و عملا سرمایه گذاری تضمینی در بانک ها با نام هایی نظیرGIC  متفاوت بوده و سود حاصله از سرمایه گذاری از نرخ تورم به طور متوسط کمتر است. در صورتی که شما می توانید در شرکت های بیمه، سرمایه گذاری هایی در سبدهای متفاوت از نظر بهره، دوره، با اطمینان از تضمین داشته باشید.

* شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.