پنجشنبه صبح ۲۰ آگوست که این مطلب به چاپ می‌رسد، شب مراسم افتتاحیه تیرگان است. هفته‌های گذشته در همین ستون در مورد برنامه‌های مختلف تیرگان برای شما نوشتیم و اجمالا گوناگونی برنامه‌ها را مرور کردیم. گمانم تنها در مورد فیلم‌هایی که در تیرگان به نمایش در می‌آیند ننوشته باشیم. نکته‌ی مهم این‌ که تمام این فیلم‌ها با زیرنویس انگلیسی پخش می‌شوند و دوستان غیر ایرانی شما نیز می‌توانند با شما به تماشای آن‌ها بنشینند.

لیست کاملی از فیلم‌ها هم در صفحه‌ی فیس‌بوک تیرگان منتشر شده است. همین‌طور مثل همیشه می‌توانید با مراجعه به وبسایت تیرگان از ساعت و محل نمایش مطلع شوید.

tirgan

تیرگان، همان‌طور که می‌دانید در هاربر فرانت سنتر اتفاق می‌افتد. معمولا رسیدن به Harbourfront Centre از طریق وسایل نقلیه‌ی عمومی آسان‌تر است. به این دلیل که پیدا کردن محلی برای پارک اتوموبیل‌ در آن اطراف شاید کمی سخت باشد و مضاف بر آن، هزینه‌ی پارکینگ را باید مد نظر قرار داد. بنابراین در نظر داشته باشید که می‌توانید با قطار زیرزمینی (یا همان Subway) خودتان را به ایستگاه Union برسانید و از آنجا یکی از اتوبوس‌های ۵۰۹ یا ۵۱۰ را سوار شوید و خودتان را به Harbourfront centre برسانید. از ایستگاه Union با حدوداً پانزده دقیقه پیاده روی هم می‌توان به Harbourfront Centre رسید. لطفاً به یاد داشته باشید که برنامه‌ی قطار‌ها را پیش از حرکت از محل اقامت خود نگاه کنید تا مطمئن باشید که همه چیز طبق برنامه‌ی معمول در حال جریان است. از آن‌جا به بعدش را هم که مکرراً برای‌تان نوشته‌ایم. تنها نکته می‌تواند این باشد که خود مجتمع Harbourfront Centre بسیار وسیع است و پیدا کردن اتاق‌ها و سالن‌ها شاید کار آسانی نباشد. خاطرتان باشد که بخشی از داوطلبان تیرگان وظیفه‌ی پاسخ گویی به سوالات و راهنمایی مهمان‌ها را در طول جشنواره به عهده دارند. آن‌ها را در روز‌های فستیوال ملاقات خواهید کرد. لطفا تردید نکنید و سوالات خود را از ما بپرسید. اجازه بدهید تا می‌توانیم به ساختن خاطره‌ای خوش و مفید از تیرگان، به شما کمک کنیم.

آخرین نکته این‌که اگر خودتان یا یکی از همراهانتان از تلفن همراهِ هوشمند استفاده می‌کنید، می توانید App تیرگان را روی آن نصب کنید واز طریق آن، تمام اطلاعاتی که این چند هفته ما برای‌تان نوشتیم را در کسری از ثانیه مرور کنید.

 

جلد شهروند مورخ 20 آگوست 2015

جلد شهروند مورخ ۲۰ آگوست ۲۰۱۵

از صمیم قلب امیدواریم که بازدید‌کنندگان بیش‌تری با برنامه به تیرگان بیایند و حداکثر استفاده را از این چند روز ببرند. تیرگان، تفریح و کیفیت را توامان در چهار روز به شما عرضه خواهد کرد. این چهار روز را دریابید. عکس‌ها و ویدیو‌های کوتاه خود را نیز با هشتگ تیرگان ۲۰۱۵ (#tirgan2015) در توئیتر و فیس‌بوک و اینستاگرام بگذارید و به خانواده‌ی بزرگی بپیوندید که این چند روز را برای شما به ارمغان آورده‌اند. به امید دیدار و با آرزوی خوش‌ترین اوقات.